Udskiftning af køler
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 15-03-02 16:55

Hej!

Har i øjeblikket en Termal Take Volcano 6CU køler siddende, men overvejer at
købe en
TT Silent Viking i stedet pga. af lydniveauet.
Spørgsmålet er, om jeg kan selv kan udskifte køleren?
Så vidt jeg kan læse forskellige steder, skal man ikke være en fjumregøj,
eller hva'?
Nogen der vil øse ud af deres erfaringer?

Fra : Ove Kristensen

Dato : 15-03-02 18:26

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
men overvejer at
> købe en
> TT Silent Viking i stedet pga. af lydniveauet.
Jeg har selv lige købt en, og den støjer meget lidt, og temperaturen er
faldet mærkbart, men den koster jo også
i forhold til mange af de andre.

> Spørgsmålet er, om jeg kan selv kan udskifte køleren?

Det kan du godt, jeg har selv lige gjort det, men du skal selvfølgelig passe
på ikke at køleren presser så meget på Cpu-kanten at den knækker.

Mvh
OveK.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 15-03-02 20:27

Spørgesmålet er om du ikke bare skulle skifte til 5V

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 16-03-02 09:58

Jeg har lige monteret en Silent Viking. Den er meget stram, men med en 5'er
top fra et topnøglesæt og en forlænger glider den bare på. (5'er toppen
passer lige ned over den lille den tap der sidder på bøjlen)

Kasper der er meget tilfreds med køleren.