Trådløst netværk ogh ADSL
Fra : Ulrik Nyeland

Dato : 15-03-02 15:50

Hej,
Jeg påtænker af anskaffe mig et trådløst netværk.
Min konfiguratin er som følger:

1 stationær PC med alm. PCI netkort.
1 bærbar med alm. netkort.
1 ADSL router Cisco 677.

Min Cisco 677 er forbundet til den stationære pt.

Hvad skal jeg bruge til at få min bærbar trådløst på netværket?
Jeg ved at jeg skal bruge en accespoint og et PMCIA kort til den bærbar.
Men skal jeg også bruge en switch?

Ulrik

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 15-03-02 23:57

"Ulrik Nyeland" <ulrik.nyeland@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal jeg bruge til at få min bærbar trådløst på netværket?
> Jeg ved at jeg skal bruge en accespoint og et PMCIA kort til den bærbar.

Hej Ulrik

Du skal bruge enten en hub eller switch koblet til din ENET port på din
Cisco 677, i denne hub skal du montere din accesspoint, gerne centralt i
huset, derefter skulle det være en smal sag et smide et PCMCIA kort i din
bærbare og så burde det virke.

HUSK at trådløst ikke altid kører 11Mbit, jo længere væk fra accesspiont jo
lavere båndbrede.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Ulrik Nyeland

Dato : 16-03-02 11:59

Tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg behøvede.
Ulrik