ActiveX virker ikke i Office VB
Fra : JJC

Dato : 15-03-02 14:58

Jeg forsøger i en Word VB macro at få vist en CommonDialog. Dette virker på
min udvikling PC, men ikke på andre hvor jeg får fejlen:
Run-time error '429': ActiveX component can't create object
Fejlen optræder f.eks. ved denne lille test macro:
Sub test()
Dim ttt As CommonDialog
Set ttt = CreateObject("MSComDlg.CommonDialog")
ttt.ShowOpen
End Sub

Jeg har registreret comdlg32.ocx og jeg kan se MSComDlg.CommonDialog i
"Object Browseren" i VB editoren, både på de maskiner hvor koden virker og
på de maskiner hvor den fejler.

Er der nogen der kan give mig en forklaring på dette problem.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-03-02 20:44

"JJC" <jab@cci.dk> wrote in message news:3c91fe3d$0$92564$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> på de maskiner hvor den fejler.
>
> Er der nogen der kan give mig en forklaring på dette problem.
Hej JJC

Den "normale" fremgangsmetode i Word VBA er at bruge
følgende kode:

Sub test()
Word.Dialogs(wdDialogFileOpen).show
End Sub

PS. Der findes blandt andet følgende konstanter:
wdDialogFileNew, wdDialogFilePrint, wdDialogFileSaveAs.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen