ECS K7S5A+XP1600
Fra : Morten Aambø

Dato : 14-03-02 23:51

Jeg har købt et ECS K7S5A hovedkort, AMD XP1600 CPU, silent viking køler og
en ny PSU. Problemet er at jeg ikke kan få systemet til å boote. Det piper
3-4 ganger, køleren til CPU'n kører fint, men skærmen forblir helt sort. Jeg
bruker SD 133 RAM fra Apacer. Har også testet med to grafikkkort uten hell.

Noen som har råd å gi?

Morten

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 15-03-02 00:16

Hej.

Det her har du nok prøvet: Tjek at grafikkortet sidder helt på plads i
soklen.
I BIOS skal du lige tjekke at det er den type grafikkort som primært boot'es
med er lig med det du har i soklen.

Hilsen Erik.

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 09:07

"Morten Aambø" <morten.aambo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg
> bruker SD 133 RAM fra Apacer. Har også testet med to grafikkkort uten

Se bipkoder her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
og hvad de betyder.

Noget kunne tyde på at det er et "memory problem".
Prøv at om på RAMmodulerne hvis der er flere. Hvis du kun har et modul så
tjek at det sidder i den rigtige sokkel (de har numre, skal sidde i sokkel
1). Ellers så prøv om du kan låne noget RAM fra en du kender.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-03-02 20:54

> [...]
Jeg
> bruker SD 133 RAM fra Apacer. Har også testet med to grafikkkort uten

Har stort set samme konfiguration, og til tider samme "problem". Slukker du
computeren... venter... og tænder igen, fungerer den atter. Det er kun
nogle gange den går i sort...

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Morten Aambø

Dato : 16-03-02 16:04

Har testet å montere alt igjen og forsøkt kun med en minnebrikke og
kontrollert at grafikkkort sitter ordentlig i med det er samme problem. Jeg
sendt lortet tilbake til SHG. Hardware er sjovt når man får det til å
funke....

Morten