Underligt ..
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-03-02 14:50

Det ser ud til at en eller flere personer som måske også skriver i
denne gruppe synes det er mega sjovt at sende indlæg til andre
nyhedsgrupper f.eks kunne man i dag på dk.dyr læse følgende indlæg ..
med emnet :Jesus er vendt tilbage TILLYKKE MED DET
Håber så nogen kan bruge ham lol

"Andreas" <kirstens_fanclub@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> SE STRAKS KOMMENTARERNE
> http://www.e.magazine.dk/Nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=2897

Og i går i anden nyhedsgruppe flg. :

Ssh Ernst, det er nok bedre at prøve at tie ham ihjel. Lad de stoute,
tavse
fiskere fra Thyborøn være vor ledestjerne i disse trængte tider; jeg
tror,
det tjener Sagen bedst.

Eller skulle vi måske hellere følge HERRENS bud og vore forfædres
eksempel
og stene ham til døde? Åh, alle disse beslutninger.

En helt anden ting: ved I hvad -- nu var jeg dæleme i avisen i dag
igen! Men
tror I ikke snart, der kommer en artikel med billede også?

I Kirstus
Kristen
kirsten@praize.com
-- "Når nogen bespotter sin Gud, skal han undgælde for sin synd; og
den der
forbander HERRENS navn, skal lide døden; hele menigheden skal stene
ham", 3.
Mos. 24.15-16 --
-- "Vi elsker dig. Tak for, hvad du har gjort i Jesu navn", Fader
Donald
Spitz til John Salvi efter Johnnys likvidering af en abortlæge --

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8e27b2$0$301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> IGNORER - IGNORER - IGNORER
> Det er mit råd til alle i NG vedrørende dette og alle de øvrige
> krydspostninger der er for tiden i dk livssyn.kristendom.
> Så tror jeg provokatørerne lige så stille forsvinder/bliver trætte
> af deres _nyttesløse_ chikanerier.
> Kærlig hilsen og Guds fred
> Ernst Pedersen
> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

hvad ville I mon sige til at vi andre begyndte at krydsposte vore
hunde/katteindlæg til denne gruppe ..

MVH Ami .. der lige kiggede ind for at brokke sig .. men da ønsker jer
alle Guds rige velsignelse ..

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-03-02 17:13

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhedsgrupper f.eks kunne man i dag på dk.dyr læse følgende indlæg ..
> med emnet :Jesus er vendt tilbage TILLYKKE MED DET

Hej Anne-Marie!
Alt det der er en lang historie.

For et stykke tid siden begyndte en person ved navn "Kirsten Johansen" at
spamme os fuldstændig vildt med nogle dybt sindssyge indlæg, hvor temaat var
at man skulle brænde synagoger, koraner og kættere.

Hun havde en ret undelig tendens til konstant at nævne den fuldstændigt
ukendte side www.horrorcomix.dk, hvor forfatteren Søren Mosegaard (der er
blevet kendt på at skrive en 900 siders roman om at Jesus var kannibal,
reklamerer for en auktion over en brændt bibel) og fremhæve hvor slem og
antikristen forfatteren var.
Hun havde selv adresse hos "praize", som er en slags kristen yahoo-side.
Hun diskuterede med en Tanneken van der Hof, og de to krydspostede
fuldstændig vanvittigt rundt i forskellige grupper...

Så var der nogen, jeg tror det var Rasmus, der fattede msitanke: Han
tjekkede IP-adresserne og fandt ud af at det faktisk var Søren Mosegaard
selv, der i et underligt mediestunt (ud fra devicen "dårlig omtale bedre end
ingen omtale") havde reklameret for sin hjemmeside.
EFTER at han var blevet afsløret, kom der pludselig en artikel i e.magazine,
hvor det hed sig at han havde taget røven på os, hvilket jo altså ikke helt
er tilfældet.

Han var vist allerede på det tidspunkt blevet lukket ned af get2net pga. et
åpænt antal klager.

Ikke desto mindre smed han masken og vedkendte han sig at være "inde i"
"Kirsten". Men han hævdende nu også, at vi andre muligvis var nogle af hans
opfundne alialser. Så blev jeg temmelig vred, og sagde at han stod til en
dummeflad på grund af sin opførsel.
Dèt var lige netop vand på hans mølle, for pludselig begyndte jeg at få
"kærestebreve" forskellige steder på Usenet, hvor "Kirsten" fortalte vidt og
bredt hvor forelsket hun var i mig - med mit navns nævnelse.

Så måtte få Telia til at lukke ham ned.

Det skægge er at han ikke bare fortsætter sine "Kristen"-skriverier, men nu
ligefrem er begyndt at skrive under aliaset "Jesus Kristus", hvilket næppe
kan siges at være særligt sundt.

Jeg har i øvrigt lige læst hans roman, som ifølge ham selv er "Historiens
største angreb på Kristendommen", og det er det rene storhedsvanvid:

SPOILER-SPOILER-SPOILER (læs ikke det nedenstående resume, hvis I selv har
tænkte jer at læse bogen!)

Mosegaard har skrevet en bog, hvor Jesus af Nazareth fremstilles som en
kannibal med "hajtænder", hvis livret er mandlige kønsdele.
Udgangspunktet for handlingen er at Hans skelet findes på en græsk ø
(oprindeligt stjålet fra graven af Josef af Aramitæa, der ville skabe
Genopstandelsesmyten), hvorefter Helvede bryder løs i form af to
sammensværgelser, den ene er det såkaldte "United Cross", som skal
forestille noget så vanvittigt som en konspiration bestående af alle verdens
kristne trosretninger...i sig selv temmeligt absurd at tro...og så
"modstandsgruppen" "Manhattan (Davidsstjerne)".
Hovedpersonen, en afdanket kunstmaler, hyres af sidstnævnte organisation,
hvis store projekt - ligesom Mosegaards - er at nedlægge Kristendommen.
Oven i alt dette nærmer Dommedag sig i form af en tiltagende destruktiv
infralyd eller "sort støj", "The Black Hum", som Jorden udsender, modspillet
af en modsat positiv infralyd eller "rosa støj", "The Rose Hum".

Samtidig genopstår Jesus, eller rettere den Luciferagtige dæmon, som
Mosegaard mener at Jesus er, og hele bogen kulminerer i en fuldstændig
grotesk scene hvor de fleste af Kristendommens negative hovedfigurer samt
nogle Luther og nogle SS-officerer (Hov! Hvor blev Hitler af?) genopstår i
zombieform og mødes til et sært ritual i en mexicansk hacienda, hvor Jesus
måde op i form af en lille pige, der nok ligger tættere på Bibelens egne bes
krivelser af Antikrist, end af Kristus...

Alt i alt en MEGET mærkelig bog, der faktisk ikke er to potter p** værd som
det "angreb på Kristendommen", Mosegaard hævder den er...

Tværtimod er den een lang vandring i paranoide vrangforestillinger om
sammensværgelser, herunder Bibelcentre med underjordiske torturanlæg, hvor
newagefolk og andre ikke-kristne torteres...

Og i midten af det hele står Jesus i skikkelse af en antikristen dæmon, der
på den ene side ikke er genopstået, men på den anden side tydeligvis er en
ond overjordisk entitet i stand til at "vende tilbage"...Lettere
paradoksalt, hvis du spørger mig...

Ikke desto mindre forblæffer det mig at Mosegaard åbenbart forlanger at man
skal tillægge hans fantasterier stor reel betydning. Hele hans bog er i det
hele taget så langt ude, at selv de største og vanskeligste mirakler i
Bibelen set fra et areligiøst synspunkt forekommer dybt virkelighedsnære og
langt mere troværdige i forhold til....

Anders Peter Johnsen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-03-02 17:48

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Hej Anne-Marie!
> Alt det der er en lang historie.

Ja det tror jeg da nok .. men da denne gruppe jo også .. og du
personligt i særdeleshed .. er blevet generet på det groveste er det
altså ikke her i gruppen jeg skal brokke mig over at I spammer andre
grupper .. og altså heller ikke her jeg skal fortælle om
hundeoplevelser bare for at I kan se hvor irriterende det er ... og
det glæder mig da i al fald ..

Tak for dit svar .. og hilsner til alle de andre jeg kender i gruppen

Smil fra Ami