Fast placering til kolonneoverskrifter
Fra : Christian Estrup

Dato : 14-03-02 09:35

Hej,

Jeg vil, til et administrationsmodul, gerne kunne lave 'lister' á lá typiske
'Windows-lister' - fx i Windows Explorer - hvor kolonneoverskrifterne ikke
'scroller med', når man scroller i listen.

Jeg har prøvet med frames - men så ligger kolonneoverskrifterne og
'indholdet' jo i hver sin TABLE, og så er det _temmelig_ svært at være
_helt_ sikker på, at kolonnebredderne matcher 100%. Desuden får jeg et
problem, hvis brugeren resizer vinduet, og 'kolonneoverskrifts-framen' er
defineret til en fast højde - som så pludselig er 'for lav'.

Jeg har overvejet at lægge overskrifter og indhold i samme frame, og så
bruge noget "position: absolute"-agtig CSS til overskrifterne - men hvis
nogen har gode, alternative forslag, er jeg lutter øren

Jeg KAN ikke være den eneste, der har 'været der'...

- Christian Estrup