CPU Temp stiger ??
Fra : Jakob

Dato : 14-03-02 00:57

Hej.

Har en af Jer en forklaring på, hvorfor min CPU temperatur stiger?

Mine relevante specs er:
ASUS A7V-266-E
AMD 1700+
Thermaltake Silent Viking
Artic Silver
80mm kabinetkøler

Symptomer: Gennem et par måneder har jeg kørt med en stabil temp. på 48
(cpu) og 28 (mobo). Inden for de sidste par dage er temp. steget til 52/ 30.

Egentlig burde kølerpastaen vel stabilisere sig og dermed give et temp.
fald. Men det omvendte er tilfældet, så jeg ved ikke, om det er et problem
eller ej.

Udsvinget er ikke vildt. Men jeg undrer mig over, hvorfor temperaturen
stiger i stedet for at falde.

Nogle erfaringer eller gode tips??

Hører gerne nærmere, hvis det er. På forhånd tak :)

Mvh
Jakob

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-03-02 01:04

"Jakob" <jko@mail1.stofanet.dk> skrev

> [...]

problem
> eller ej.
>
> Udsvinget er ikke vildt. Men jeg undrer mig over, hvorfor temperaturen

Rens alle blæsere for støv og skidt, check om kabler skulle være kommet i
vejen for luftgennemstrømningen.

mvh
Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-03-02 13:03

> Har en af Jer en forklaring på, hvorfor min CPU temperatur stiger?

Solen skinner. Stuen bliver varmere?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Mogens

Dato : 14-03-02 13:33

On Thu, 14 Mar 2002 13:02:43 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Solen skinner. Stuen bliver varmere?

Eller støv i blæser og køleprofil hvilket gir
dårligere luftgennemstrømning

Fra : Jakob

Dato : 14-03-02 22:48

Strange.....rensede netop kabinet og køler for støv i tirsdag.

Ellers ingen ændringer - temp. synes bare at stige jævnt uden grund.

/Jakob

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 09:26

"Jakob" <jko@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers ingen ændringer - temp. synes bare at stige jævnt uden grund.

Det kan være at din kølepasta er "smeltet", med mindre varmeoverførsel til
følge.
Jeg vil da ikke mene, at 4 grader burde give grund til bekymring.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Deaster

Dato : 15-03-02 10:33

"Jakob" <jko@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Strange.....rensede netop kabinet og køler for støv i tirsdag.
>
> Ellers ingen ændringer - temp. synes bare at stige jævnt uden grund.

Er du sikker på at du ikke er kommet til at rykke ved et eller andet?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig