TCP/IP baandbredde begrænsning på PC
Fra : Jens

Dato : 13-03-02 22:45

Hej

Jeg har 4 PC'er koblet på OnCable (256/64) via en router m. switch (Zyxel
P314). Dette fungere fint, MEN når en af PC'erne rigtig får fat i.f.m.
download af et eller andet STORT, "spiser" den alle 256kbit og de tre
resterende PC'er kommer kun vanskeligt på nettet - det minder mest om
hastigheden på et 14.4 modem. Selv det at checke mail kan tage minutter.

Hvor finder jeg et lille program jeg kan installere på alle 4 PC'er (Win98SE
/ win2000) således at hastigheden på TCP/IP kan nedsættes til f.eks. "64Kbit
download" og "16kbit upload" på hver maskine. Routeren kan ikke håndtere
denne opgave.

Mvh

Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-02 06:09

"Jens" <manden.selv@newmail.dk> skrev....

> [...]
> PC'er (Win98SE / win2000) således at hastigheden på TCP/IP kan
> nedsættes til f.eks. "64Kbit download" og "16kbit upload" på

Det gør du ikke, desværre.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Nielsen

Dato : 14-03-02 07:02

Hej
Med så mange maskiner på, som du/i køre med samtidigt, var det så
ikke en ide, at få en støre opkobbling?

Mvh Ole

Fra : Nielsen

Dato : 14-03-02 07:16

Hej igen

Jeg kan se på oncabels hjemmeside at du kan dubbel op for
150,- Med 4 maskiner må der være nogen der kan gå med
aviser om søndagen.

Mvh Ole

Fra : Jens

Dato : 14-03-02 20:11

Sålænge den maskine der download'es fra kan følge med, nytter det ikke noget
at forøge båndbredden. Der er mange der kan levere 512kbit/sek så man skal
vel op i 2mbit eller mere før der bliver noget til overs!

Jens

Nielsen <oknielsen@orangenet.dk> skrev i en

Fra : Martin Holst

Dato : 16-03-02 13:50

Hmmmm....

Det du leder efter går under betegnelsen QoS (Quality of Service).

Som nævnt på NET-FAQ.dk, foreligger muligheden for at opsætte en
Linux-maskine som router.
Den kan styre båndbredden.

Læs mere her:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshape

Så vidt jeg kan læse på Cisco's hjemmesidde, er de godt på vej til at
implementere avancerede QoS-features i deres 800-serie, som bla. kan lejes
v. TDC-NetExpress og Boomtown.

Jeg kender dog ikke noget til det i praksis, men skal selv til at rode med
det hen over de næste uger/måneder.

Fra : J Hansen

Dato : 17-03-02 01:29

On Wed, 13 Mar 2002 22:44:45 +0100, "Jens" <manden.selv@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>download" og "16kbit upload" på hver maskine. Routeren kan ikke håndtere

En ande parson har tidligere lagt et link til denne side
http://www.winfiles32.com/NS/

Måske det du søger. Jeg kender ikke selv prg.

MVH
JH

Fra : Peter T.

Dato : 17-03-02 03:53

J Hansen <jimmyh@_world_online.dk> wrote in

> En ande parson har tidligere lagt et link til denne side
> http://www.winfiles32.com/NS/
>
> Måske det du søger. Jeg kender ikke selv prg.

Inet shaper er et server/klient-program så det bliver lidt svært at bruge
programmet, da han bruger router medmindre han bruger en pc som
gateway/server imellem router og de 3 andre pcere som klienter.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>