Hvordan gør jeg nu med bios ?
Fra : Wenzel

Dato : 13-03-02 20:33

Jeg har nu forsøgt at opdaterer min bios i flere dage (1 uge) og tak for de
svar jeg har fået.

Jeg har købt det efterhånden meget omskrevet K7s5a bundkort, og problemet er
stadig, at når bus hastigheden sættes til 133/133 som den skal stå for at
min amd xp1700 og min sd ram-blok på 133 mhz køre med den rigtige hastighed,
så fryser systemet efter ca 10 - 30 minutter.

Det ser sådanset ud til at det der skal til, er enten nogle nye ddr-ram,
eller opdatering af bios.

Jeg vil starte med at prøve med opdatering af bios (den billigste løsning)
og her har der været flere venlige sjæle, her i gruppen som har hjulpet med
links osv, men enten er jeg en "tosse" eller også er det ikke så lige til
at flashe bios,en.

Jeg booter op på en startdiskette (jeg har win-me som er uden dos real mode)
når jeg så står i A: skiftes disketten så ud med en anden diskette hvor jeg
har lagt 2 filer, nemlig disse. AMINF331 EXE og 020206L ROM når jeg så
skriver
AMIN331 EXE 020206L ROM så køre programmet, og pludselig fyldes skærmen
med en masse muligheder hvor der f.eks står OPTIONS fra (B) til (V) hvor
det ser ud til at jeg skulle kunne vælge nogle forskellige instalationer,
men curseren stiller sig neden under alle mulighederne sådan A:/> som i en
dos prompt, og jeg kan ikke vælge nogen af mulighederne ??? Jeg håber på
at en venlig sjæl kan hjælpe med dette problem (jeg mener at have læst at
det kan lade sig gøre)

Wenzel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-03-02 23:53

"Wenzel" <zuperman99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dos prompt, og jeg kan ikke vælge nogen af mulighederne ??? Jeg håber

> at en venlig sjæl kan hjælpe med dette problem (jeg mener at have læst at

Jeg har ikke set det nye flashprogram, men jeg ville aldrig flashe en bios
fra en startdiskette, men derimod bruge en ren dos bootdiskette, således at
der med sikkerhed ikke er læst noget uvæsentligt ind.
Gå ind i Stifinder. Højreklik på a-drevet og vælg formater. Her kan du så
dels vælge at formatere og dels at der skal oprettes en startdisk eller at
der skal overføres systemfiler (afhænger af hvilken win version der er tale
om). Så har du en bootdiskette med kun 3-4 filer på. Den kopierer du så
flash og biosfil over på, og så burde det virke, når du booter på den og
skriver, som du har anført.

Kurt

Fra : Rune Manscher

Dato : 14-03-02 12:02

"Wenzel" <zuperman99@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har nu forsøgt at opdaterer min bios i flere dage (1 uge) og tak for
de
> svar jeg har fået.
[klip]

> [...]
> skriver
> AMIN331.EXE 020206L ROM så køre programmet, og pludselig fyldes skærmen

Nu husker du vel at skrive amin331.exe 020206L.rom, altså med punktummer i
mellem (.exe kan selvfølgelig udelades) ??

*Rune

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-03-02 13:21

> når jeg så
> skriver
> AMIN331 EXE 020206L ROM så køre programmet, og pludselig fyldes skærmen

Har du læst:
http://www.ecs.com.tw/download/biosnote.htm

Du downloader den nyeste flasher:
ftp://210.17.18.13/bios/aminf332.exe
Og gemmer den på disketten sammen med din ROM-fil.
Der står vel:
A:\>
Og så skriver du:
AMINF332

Nu skulle det så være muligt at angive filnavnet på den nye BIOS:
020206L.ROM

Prøv det. Men på eget ansvar, som altid.

mvh
Jeppe Seidelin Dam