Gulvvarme med varmefordelende plader
Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 28-01-01 15:46

Jeg vil gerne lægge gulvvarme i min stue ovenpå det eksisternede betondæk.

Jeg har set at bl.a. Wirsbo, Thermisol og Sundolit har nogle
"varmegulvplader" bestående af ca. 25 mm isolering med nogle
aluminiumsplader ovenpå til at fordele varmen fra varmeslangerne, som lægges
ned i "kanaler" i aluminiumspladen.

Jeg vil lægge et 14 mm lamelpaketgulv ovenpå varmepladerne.

·Er der nogen, som vil dele ud af sine erfaringer med at anvende disse
"varmegulvplader" på et større areal (min stue er ca. 42 m²)?

·Hvilket af produkterne skal jeg vælge (pris/kvalitet)?

/Bjarni

Fra : KLH

Dato : 29-01-01 20:57

Vi har netop fået lagt varme på et toilet og køkken med Wirsbo
varmefordelings plader. (1. sal og oven på kælder. Dvs. ikke oven på beton).
Erfaringerne er ikke så lange, men indtil nu gode.

KLH

Fra : Kurt Bjerretoft Esp~

Dato : 31-01-01 23:23

Lagde wirsbo sidste år med godt resultat.- 50 kvadratmeter fordelt på
2 strenge.- Men parketgulvet ovenover skal være speciel kvalitet.-
Spørg dig godt for i trælasten

Venlig hilsen

Kurt Espersen