Hvorfor finder søgerobotterne ikke min sid~
Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 19:40

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside til min bror på http://www.engeneer.dk

Jeg har for længe siden tilmeldt den til Google og Altavista men robotterne
har aldrig fundet siden.

Så har jeg linket til den, men selv om jeg kan se at robotterne har besøgt
linket finder de ikke siden.

Jeg har valideret siden mod W3C - uden fejl.

Kan det være at der trods alt er en fejl i koden, som får robotterne til at
springe siden over?

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Mads Kristensen

Dato : 13-03-02 20:10

Der er for så vidt ikke noget i vejen med din html. Problemet kan ligge i,
at du ikke har nogle af dine keywords i body-koden.

I starten af <body> skal du i <hx>-tagget skrive din titel eller nogle af
dine keywords. Du skal gentage din titel eller dine keywords igen i
slutningen af siden.

På den måde fortæller du robotterne, at din side er relevant når dine
keywords og ikke mindst din titel er flere steder på din side.

Titlen er uden tvivl den vigtigste søgeparameter for samtlige søgemaskiner,
så derfor skal du gentage den i body-koden.

Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 21:43

Hej Mads

> I starten af <body> skal du i <hx>-tagget skrive din titel eller nogle af
> dine keywords.

Jeg kan slet ikke finde noget der hedder et <hx>-tag på www.html.dk
Hvor kan jeg læse noget om det ?

> [...]
> Titlen er uden tvivl den vigtigste søgeparameter for samtlige
søgemaskiner,
> så derfor skal du gentage den i body-koden.

Det synes jeg da allerede jeg har gjort. Kan du uddybe det?

På forhånd tak

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : scn

Dato : 13-03-02 21:50

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> skrev i en meddelelse news:3c8fb9c9$0$66979$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Mads

> Jeg kan slet ikke finde noget der hedder et <hx>-tag på www.html.dk
> Hvor kan jeg læse noget om det ?
<hx>
er en betegnelse for følgende:
<h1> Størst
<h2> Stor
<h3> "Rigmelig" stor
osv.
osv.

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 22:39

> <hx>
> er en betegnelse for følgende:
> <h1> Størst
> <h2> Stor
> <h3> "Rigmelig" stor
> osv.

Hej Søren

Ups - selvfølgelig - og tak

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : scn

Dato : 13-03-02 21:54
Fra : Mads Kristensen

Dato : 18-03-02 10:11

Hej Tommy

Søgemaskiner kan kun læse tekst. Jo mere relevant tekst du har på din side,
jo mere relevant bliver siden for søgemaskinerne.

Med andre ord: Jo mindre tekst, jo mindre relevans.
Du kan evt. lave skjult tekst, bl.a. ved hjælp af kommentarer i html-koden.
I denne skjulte tekst kunne du skrive din titel, beskrivelse og keywords.

Håber det har hjulpet

Mads
www.easywebdesign.dk

Fra : Jan

Dato : 13-03-02 20:11

Tommy Jo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg har valideret siden mod W3C - uden fejl.
>
> Kan det være at der trods alt er en fejl i koden, som får robotterne til at

du skal huske at på nogle søgemaskiner skal du tilmelde din side. jeg har
besøgt din side og de link der er funker ikke hos mig. men det kan være her
hos mig at den er gal.

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : scn

Dato : 13-03-02 20:11

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> skrev i en meddelelse news:3c8f9cf9$0$66964$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har valideret siden mod W3C - uden fejl.
>
> Kan det være at der trods alt er en fejl i koden, som får robotterne til at

Prøv at oprette en robots.txt til at styre robotterne se www.html.dk

desuden er alle links i det grønne felt døde R.I.P

Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 20:48

Hej Mads, Søren og Jan

> I starten af <body> skal du i <hx>-tagget skrive din titel eller nogle af
> dine keywords. Du skal gentage din titel eller dine keywords igen i
> slutningen af siden.

Det vil jeg ændre, tak for det

> Prøv at oprette en robots.txt til at styre robotterne se www.html.dk

Det må jeg også prøve at studere, tak.

> desuden er alle links i det grønne felt døde R.I.P

Ups - jeg har ændret siderne fra .htm til .shtml uden at rette de links -
det er klaret nu - tak for det.

> du skal huske at på nogle søgemaskiner skal du tilmelde din side

Det har jeg, som jeg skrev, prøvet mange gange, og det nyttede ikke noget,
desværre.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 21:45

Hej Søren

> Prøv at oprette en robots.txt til at styre robotterne se www.html.dk

Jeg har lige læst om det på www.html.dk og det skulle ikke være nødvendigt,
dels fordi der ikke er noget jeg gerne vil undlade at lade robotten gøre,
dels fordi jeg allerede har gjort det samme med et META-tag.

> desuden er alle links i det grønne felt døde R.I.P

Ja - det var en bommert, tak for det.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 13-03-02 20:59

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> skrev
> [...]
>
> Jeg har lavet en hjemmeside til min bror på http://www.engeneer.dk
>
> Jeg har for længe siden tilmeldt den til Google og Altavista men

Hvor lang tid siden er det, du har submittet dine sider. Det kan nemt tage
mere end en måned at få sine sider indekseret.

> Så har jeg linket til den, men selv om jeg kan se at robotterne har besøgt
> linket finder de ikke siden.

Hvor mange sider har du linket fra? Det har en stor betydning for Google at
mange linker til din side.

> Jeg har valideret siden mod W3C - uden fejl.

Jeg vil ikke mene, en validering giver dig noget sikkert finderpeg om din
side er god til søgemaskinerne. Hvis du overholder standarden burde du ikke
have så meget kode, hvilket du jo med selvsyn kan konstatere.

Et kig på din side bekræfter også, det bestemt ikke er der, koen lægger
begravet. Foruden du bruger html æ, ø og å'er (Absolute no no - det er meget
gammel standard som kan give visse problemer) så har du en lille tabel på
siden, men den burde ikke give den slags problemer.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Tommy Jo

Dato : 13-03-02 22:38

> Hvor lang tid siden er det, du har submittet dine sider. Det kan nemt tage
> mere end en måned at få sine sider indekseret.

Det var første gang for et års tid siden, og jeg har prøvet flere gange
siden.

> Hvor mange sider har du linket fra? Det har en stor betydning for Google
at
> mange linker til din side.

Jeg har kun linket fra en enkelt side, troede det var tilstrækkeligt

> Foruden du bruger html æ, ø og å'er (Absolute no no - det er meget
> gammel standard som kan give visse problemer)

Det retter jeg - selvfølgelig - men jeg har da lavet andre sider hvor jeg
bruger æøå og de ER da fundet af robotterne.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-03-02 00:27

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> skrev
> at
>
> Jeg har kun linket fra en enkelt side, troede det var tilstrækkeligt

Det burde det også være - google bruger andres link til din side til
"pagerank" - en vurdering af, hvor populær din side er og hvor højt den skal
op når folk søger på dine keywords. Prøv at tilføje din side til
http://directory.google.com/

Yderligere hjælp kan findes på foraet på www.joyzone.dk - der sidder nogle
professionelle SEO'er (Search Engine Optimazationen).

> Det retter jeg - selvfølgelig - men jeg har da lavet andre sider hvor jeg
> bruger æøå og de ER da fundet af robotterne.

Korrekt - det er heller ikke specielt vigtigt i din situation, men er en
lille faktor der er god at have med.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-02 23:43

Wed, 13 Mar 2002 20:59:18 +0100, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

>du bruger html æ, ø og å'er (Absolute no no - det er meget
>gammel standard som kan give visse problemer)

Nå!? F.eks. '&aelig;'? Det gør jeg da også. Hvad for problemer giver
det? hvad skal man gøre i stedet for?

hilsen pl
http://pedalo.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-03-02 00:32

"Peter Loumann" < p_loumann@hotmail.com> skrev

> Nå!? F.eks. '&aelig;'? Det gør jeg da også. Hvad for problemer giver
> det? hvad skal man gøre i stedet for?

Når jeg skriver absolut no no, er det måske at overdrive lidt. Men, eftersom
der ikke er noget der hedder &aelig (Og ikke har gjort i pænt mange år
efterhånden), kan du måske se konskvensen af dette. Du skal blot bruge æ, ø
og å som du altid gør når du skriver et dokument i MS Word.

Keep it simple :)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-03-02 20:58

Kasper Kyndsberg wrote:

> [...]
> efterhånden), kan du måske se konskvensen af dette. Du skal blot bruge æ, ø
> og å som du altid gør når du skriver et dokument i MS Word.

Det har jeg af prøvet hvorefter at ÆØ og Å ikke længer blev vist rigtigt. =
Det er bare forkert det du skriver.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 22:35

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote in

> Det har jeg af prøvet hvorefter at ÆØ og Å ikke længer blev vist
> rigtigt. = Det er bare forkert det du skriver.

det er fordi du ikke har angivet en korrekt tegnsæt header

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-03-02 21:35

Henrik Stidsen wrote:

> Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote in

> det er fordi du ikke har angivet en korrekt tegnsæt header

Nej, det var programmet som var indstillet til at bruge et andet
tegnsæt.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-03-02 22:49

Thu, 14 Mar 2002 00:32:11 +0100, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

>eftersom
>der ikke er noget der hedder &aelig (Og ikke har gjort i pænt mange år
>efterhånden),

Njaeh - jeg mente nu også '&aelig;'altså med semikolon. Det har jeg da
altid lært...

>Du skal blot bruge æ, ø og å som du altid gør

Det gør sføli livet adskilligt enklere. Skal man så angive tegnsæt
eller sprog på en eller anden måde et eller andet sted?

hilsen pl
http://pedalo.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-02 23:56

Thu, 14 Mar 2002 22:48:41 +0100, skrev Peter Loumann <
p_loumann@hotmail.com>:

>Det gør sføli livet adskilligt enklere. Skal man så angive tegnsæt
>eller sprog på en eller anden måde et eller andet sted?

I princippet skal man i metatags angive ISO 8859-1, men i praksis
betyder det ikke så meget, medmindre dine sider er meget
internationale.

8859-1">
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-03-02 13:17

Thu, 14 Mar 2002 23:56:02 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>I princippet skal man i metatags angive ISO 8859-1 [...]

>8859-1">

OK! Sådan gør jeg også, nu og fremover. Tak!

hilsen pl
http://pedalo.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-03-02 22:23

On Thu, 14 Mar 2002 23:56:02 +0100, Knud Gert Ellentoft wrote:

> I princippet skal man i metatags angive ISO 8859-1, men i praksis
> betyder det ikke så meget, medmindre dine sider er meget internationale.

Hvis man endelig vil angive et tegnsæt, kan man lige så godt gøre det
rigtigt, og det er så vidt jeg ved med en bindestreg:
charset=ISO-8859-1

I øvrigt er meta http-equiv tags efter min mening noget hø, som man ikke
bør benytte ("meta name" tags giver derimod god mening). Meta http-equiv
tags val tiltænkt at skulle blive omsat til ægte HTTP-headers af
webservere, men i praksis er der ikke mange webservere, der gør det.
Derfor har man i stedet fået en dårlig nødløsning for ægte HTTP-headers,
der enddag kan konflikte med de ægte headers, som http-serveren udsender.

Se også fx.
http://www.boutell.com/openfaq/cgi/53.html
http://www.netmechanic.com/news/vol4/design_no5.htm

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 15-03-02 00:45

"Peter Loumann" < p_loumann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Njaeh - jeg mente nu også '&aelig;'altså med semikolon. Det har jeg da
> altid lært...

Det manglende ; var en tastefejl fra min side

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-03-02 08:03

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message

> Hvor mange sider har du linket fra? Det har en stor betydning for Google
at
> mange linker til din side.

Vil det sige at man skal linke til sin egen hovedside fra ens "undersider"??

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 15-03-02 00:44

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message

> at
>

> Vil det sige at man skal linke til sin egen hovedside fra ens
"undersider"??

Den interne linkning har betydning, men en af grundene til, Google er så
briliant en søgemaskine er, den måler en sides populatritet på, hvor mange
andre domæner der linker til siden. Hvis mange linker til en bestemt side
(eller blot domænet), må den alt andet lige være populær!

Hvis du får et link fra en side, som har en høj ranking som følge af, mange
andre linker til denne, betyder det igen et plus den populære side linker
til din side.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-03-02 21:00

Tommy Jo wrote:

> [...]
>
> Jeg har valideret siden mod W3C - uden fejl.
>
> Kan det være at der trods alt er en fejl i koden, som får robotterne til at

Der er bare ingen tekst på dine sider, som roboterne kan søge på.
Indhold tak

Fra : Tommy Jo

Dato : 15-03-02 00:33

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote
> Der er bare ingen tekst på dine sider, som roboterne kan søge på.
> Indhold tak

Hej Peter

Jeg tror egentlig godt det kan være derfor, det meste er jo billeder.
Tak for hjælpen, det vil jeg gøre noget ved

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Janus Høi

Dato : 15-03-02 13:56

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet en hjemmeside til min bror på http://www.engeneer.dk

<Fuldstændig OT>
Burde det ikke være stavet anderledes?
EngIneer, for eksempel.
</Fuldstændig OT>

--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Tommy Jo

Dato : 15-03-02 22:50

Hej Janus

> Burde det ikke være stavet anderledes?
> EngIneer, for eksempel.

Det domæne var desværre allerede snuppet af IDA [Ingeniørforeningen DAnmark]

Så deeet

--
Mange hilsner
Tommy