Bookmark og frames
Fra : Holger Wahlström

Dato : 13-03-02 19:52

Jeg ønsker at have et "Føj til Foretrukne" på min side
www.wahlstroem.dk. Siden består af to frames, og jeg kunne tænke
mig, at "Føj til Foretrukne" skulle stå i den øverste frame.
Problemet er, at når man tilføjer siden og efterfølgende loader
den fra Foretrukne, ses kun den øverste frame.
Hvordan skal jeg bære mig ad for samtidig have "Føj til
Foretrukne" i den øverste frame og efterfølgende loade
index.html, når jeg vælger siden fra Foretrukne?
Holger

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-03-02 20:41

"Holger Wahlström" <holger@wahlstroem.dk> skrev:

> Problemet er, at når man tilføjer siden og efterfølgende loader
> den fra Foretrukne, ses kun den øverste frame.

Prøv noget i den stil (lægges i <head>):

<script type="text/javascript">
var bookmarkurl=window.top.document.location (---eller bare index.htm---)
var bookmarktitle="www.wahlstroem.dk" (---eller hvad du vil have stående---)
function addbookmark(){
if (document.all || document.getElementById)
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
}
</script>

.... og dette i teksten hvor du vil have det:

Husk at fjerne mine kommentarer i parantes.

--
Allan

Fra : Holger Wahlström

Dato : 15-03-02 19:56

Hej Allan,
Jeg har prøvet og prøvet, men det virker ikke. Det der sker er, at siden
begynder at "blinke" mellem to forskellige destiantioner (som dog kun kan
anes). Hvis du kigger på mit spørgsmål til jopa, kan det måske kaste lidt lys
over problemet (og den kendsgerning, at jeg ikke er nogen ørn til det!).
Holger

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-03-02 23:31

"Holger Wahlström" <holger@wahlstroem.dk> skrev:

> Jeg har prøvet og prøvet, men det virker ikke.

Nu har jeg også testet det:

<head>

<title>Frame 1</title>

[...]

</head>

Frame 1

Hos mig fungerer det glimrende - som det også gør på de mange sider
jeg har brugt det.

--
Allan

Fra : jopa

Dato : 14-03-02 08:43

"Holger Wahlström" skrev bla...
> Problemet er, at når man tilføjer siden og efterfølgende loader
> den fra Foretrukne, ses kun den øverste frame.

Sæt nedenstående i din header og problemet skulle være løst
<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "index.htm"
}
</script>

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Holger Wahlström

Dato : 15-03-02 19:51

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Holger Wahlström" skrev bla...
>
> Sæt nedenstående i din header og problemet skulle være løst
> [...]
Tak for scriptet. Meeen... på hvilken side skal den indsættes:
index.html består jo af
top.htm (hvor teksten gerne skulle stå) og forside.htm. Jeg har
aksperimenteret en
del, men det virker ikke...
Holger

Fra : jopa

Dato : 16-03-02 00:50

"Holger Wahlström" skrev
> Tak for scriptet. Meeen... på hvilken side skal den indsættes:
> index.html består jo af

Scriptet er et såkaldt framekiller der skal sættes i din header på alle dine
frames. Tvinger siderne til at åbne i selve din index eller hvad du kalder
selve framesettet.
Har altid virket og gør det selvfølgelig også hos dig.
Hvis dit frameset ikke hedder index.htm kan du jo blot omdøbe framesettet,
eller scriptet.

--

jopa
www.jp-web.dk