Spørgsmål vedr. XHTML
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 13-03-02 19:08

Jeg har et par spørgsmål vedr. nedenstående stykke kode:

<?xml version="1.0" ?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

----------

I første linie mener jeg, at man i stedet for det sidste spørgsmåltegn kan
sætte en kode ind, der beskriver, hvilket tegnsæt man bruger. Hvad skal jeg
bruge ved dansk og engelske tekster.

I sidste stykke i sidste linie står //EN

Det betyder vist, at ens dokument er på engelsk. Hvis jeg skriver
hjemmesiden på dansk - skal der så stå noget andet? - hvis ja, hvad?

Mvh

Peter

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-03-02 20:20

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in

> [...]
> kan sætte en kode ind, der beskriver, hvilket tegnsæt man bruger. Hvad
> skal jeg bruge ved dansk og engelske tekster.

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

> I sidste stykke i sidste linie står //EN
>
> Det betyder vist, at ens dokument er på engelsk. Hvis jeg skriver
> hjemmesiden på dansk - skal der så stå noget andet? - hvis ja, hvad?

Bare bliv ved med at bruge

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">

(husk det sidste >)

Du kan angive sproget på html tagget sådan:

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 15-03-02 15:48

> Bare bliv ved med at bruge
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
>
> (husk det sidste >)
>
> Du kan angive sproget på html tagget sådan:

Ville det ikke være mere korrekt at ændre EN til ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-02 17:15

Fri, 15 Mar 2002 15:48:22 +0100, skrev "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk>:

>Ville det ikke være mere korrekt at ændre EN til ?

Nej, for det EN, der står i doctype refererer til at standarden
for xhtml er skrevet på engelsk.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 15-03-02 18:30

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej, for det EN, der står i doctype refererer til at standarden
> for xhtml er skrevet på engelsk.

Tak for svaret