Asp connection på enavn
Fra : Martin Helbo

Dato : 13-03-02 14:32

Hej

Jeg har lavet en mindre asp side der skal køre på enavns server. Men jeg kan
ikke få forbindelsen til at virke.
´Jeg bruger DW Ultradev 4
Jeg har lavet en Custom connection string med følgende tekst:
"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("web/database.mdb")
Dette script har virket fint på en anden server, men på enavns kommer
følgende fejlmeddelelse:
HTTP Error Code 404 File not found. Here are some possible reasons for the
problem

1) There is no appliacation server running on the server machine
2) The application server specified for this site does not map to the
http://domæne.dk/web/_mmDBScripts/MMHTTPDB.asp URL. Verify thet the Url
Prefix maps to the root of the site.

Jeg har flere gange kontaktet enavns support, men uden at komme nærmere en
løsning.
Sidst skrev de, at databasen skulle ligge i db.domæne.dk, og at der dertil
skulle connectes til den, men hvordan gøres dette. Har prøvet med:
"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("db/database.mdb")
Men med lige stor succes.

Håber at der er nogen der kan hjælpe
--
/Martin Helbo

Fra : Ofutte

Dato : 17-03-02 16:33

<klip>
> [...]
> skulle connectes til den, men hvordan gøres dette. Har prøvet med:
> "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &

Jeg har før haft et web hotel der kun gav skrive rettigheder, til en bestemt
mappe (../log mappen, i dette tilfælde hos scannet) prøv at undersøge om din
udbyder tillader dig at skrive i "../web" mappen.

Håber at det hjælper!

Mv.
Ole Futtrup