Skoldkopper
Fra : Ceelos

Dato : 13-03-02 09:25

Hej Gruppe 1

Vores dreng på snart 2 år har fået skoldkopper.
Mine spørgsmål er.

ca. hvor lang tid vare det?
Og kan man få noget mod kløende, han er især meget angrebet i bleområdet.
Jeg har hørt at zinksalve (bruger det nu) er godt, men findes der andet, der
måske er bedre og også er til resten af kroppen?

VH.
Jakobs mor

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-03-02 09:46

On Wed, 13 Mar 2002 09:25:22 +0100, "Ceelos" <eros@mail.dk> wrote:

>Og kan man få noget mod kløende, han er især meget angrebet i bleområdet.
>Jeg har hørt at zinksalve (bruger det nu) er godt, men findes der andet, der
>måske er bedre og også er til resten af kroppen?

Bliver man ikke vaccineret mod det idag eller husker jeg forkert?

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Nina Hald

Dato : 13-03-02 10:02

Hej .
Nej man bliver ikke vaccineret mod skoldkopper.
Udslættet varer ca. 10 dage, dvs. i 0 dage kan der blive ved at komme nye,
han må komme i dagpleje/vuggestue når der er skorper på alle sår altså ca.
12 dage efter staret, hvis udslættet bliver ved så længe. Nogle gange er der
tre skoldkopper og ingen feber så efter 4 dage er det tilbage, andre gange
er de sidtse prikker først helt væk efter 4 uger. Min datter har stadig
skygger/ar efter sine skoldkopper i Juli sidste år.
Det er lidt dyrt lige nu men hun sagde at det bedste var når jeg lagde
agurke skiver på fordi det blev ved med at stoppe kløen selv efter de var
taget af igen, de lå ca.to minutter. I selve bleområdet vil jeg anbefale at
du lægger en stofble i blød i noget kamillethe og så klipper den i små
stykker som du kan lægge på når de vel at mærke er blevet kolde, de kan godt
genbruges hvis du vasker dem godt, og skift så bleen lidt tiere så urinen
ikke berører sårene, det svier nemlig.
Venlig hilsen og god bedring Nina Hald.

Fra : tb

Dato : 13-03-02 13:33

Hejsa

Min søn på 3 har lige haft det/har stadig skorper. Det har kun varet knap 1
uge, men med mange kopper.

Vi fik på apoteket anbefalet at give ham Zyrtec antihistamin 2 x ",5 ml
dagligt - det tager meget af kløen. Han har slet ikke kløet sig faktisk. Jeg
har valgt kun at give ham det om morgenen/formiddagen så det kun er 2,5 ml
han får.

Jeg ønsker jer god bedring med den lille *S*

tb

Fra : mimi

Dato : 13-03-02 15:25

Hejsa
Brug almindelig kartoffelmel. Det kølede da jeg havde det, og lindrede
kløen,. men selvfølgelig kan den ikke gå helt væk.
Knus fra mimi

"Ceelos" <eros@mail.dk> wrote in

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-02 16:46

Ceelos wrote:

> Jeg har hørt at zinksalve (bruger det nu) er godt, men findes der andet, der
> måske er bedre og også er til resten af kroppen?
>
> VH.
> Jakobs mor

Hej

Vi har brugt zinkliniment, det er tyndt og nemt at duppe på. Det køler
og tørrer samtidig skoldkopperne ud. Det fås for en slik på apoteket.
I bleområdet tror jeg at zinksalven er bedre og så en masse lufttørring.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 13-03-02 20:28

Vi brugte det der flydende zinkhalløjsa til Sebastian og det var super godt!
Jeg mener at jeg gav omkring 30 kr for en flaske på apoteket.

- Kristina

Fra : Ceelos

Dato : 15-03-02 13:31

Hej Gruppe

Mange tak for Jeres gode svar og råd.
Efter et par hårde nætter, hvor Jakob har haft svært ved at sove er det vist
ved at gå den anden vej, altså til det bedre.

Heldigvis har Jakobs far ferie i næste uge, så de bliver hjemme og hygger
sig til skoldkopperne er over og Jakob må komme i dagpleje igen.

Vh. Jakobs mor