administrationsgodtgørels
Fra : palle

Dato : 12-03-02 21:02

Hej igne

Kan det virkelig være rigtigt at man kun er berettiget til
administrationsgodtgørelse på de kr. 3000,- hvis årsregnskabet viser et
overskud ?
Arbejdsbyrden og administrationen er vel den samme uanset overskud eller
underskud !

Hilsen

Palle Christensen

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 13-03-02 01:39

> [...]
>overskud ?
>Arbejdsbyrden og administrationen er vel den samme >uanset overskud eller

Logikken har jeg aldrig kunne finde i denne afart af godgørenhed og
vildskud.

Først syntes ideen god, for nu ville man betale lidt for alt det arbejde der
blev lavet som skatteopkræver, men det skulle så kun gælde små virksomheder
og ikke store, som om de store ikke havde arbejdet. Under behandlingen af
loven, blev man så pludseligt enige om, at man da vist hellere måtte
beskatte denne kompensation som en del af virksomhedens indkomst, og da
kompensationen skulle beregnes på grundlag af virksomhedens indkomst, har vi
for hver kunde måtte lave et regnskab færdigt - beregne kompensationen for
så at lave regnskabet rigtigt færdigt. Hos os har det krævet udskrift af et
"overflødigt" regnskab, kun til brug for beregningen.

Lad det så ligge. Men i stedet for så at sende en check, så man kunne glæde
sig over beløbet, blev det "fnidret" sammen med beregningen af slutskatten,
som kun de færreste kan finde ud af, så det er mit indtryk, at ikke så mange
har opfattet, at de har fået et beløb, som minus skat! var til hjælp til
administrationen.

Et godt forsøg som blev dårligt gennemført, og den er da også afskaffet i
2001 !!!

Mvh. JørgenE
www.Revisor-Partner.dk

Fra : alexbo

Dato : 13-03-02 10:58

Jørgen E. Madsen <elsted@madsen.mail.dk> skrev

> Et godt forsøg som blev dårligt gennemført, og den er da også afskaffet i
> 2001 !!!

Er administrationsgodtgørelsen afskaffet for indkomståret 2001 ?
Så er der jo ingen grund til at jeg sidder og beregner den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-03-02 15:22

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> Jørgen E. Madsen <elsted@madsen.mail.dk> skrev

> Er administrationsgodtgørelsen afskaffet for indkomståret 2001 ?
> Så er der jo ingen grund til at jeg sidder og beregner den.

De ser desværre sådan ud, da min skat dermed stiger 1500 kr:
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/04026.pdf

Om den også er afskaffet for 2001 er dog lidt uklart.

Hilsen
Uffe

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 14-03-02 02:04

> Om den også er afskaffet for 2001 er dog lidt uklart.
>
> Hilsen
> Uffe

Nej det mener jeg ikke er uklart. Den er afskaffet, men jeg vil da gerne
vide, hvis der skulle være ændringer jeg ikke kender til.

Mvh. JørgenE

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 14-03-02 06:57

"Uffe Kousgaard" skrev:

> http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/04026.pdf
>
> Om den også er afskaffet for 2001 er dog lidt uklart.

Af den henviste blanket fremgår det at loven bag administrationsgodtgørelsen
er ophævet med virkning fra 2001. Mere klart kan det vist ikke siges?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-03-02 08:05

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message
> Af den henviste blanket fremgår det at loven bag
administrationsgodtgørelsen
> er ophævet med virkning fra 2001. Mere klart kan det vist ikke siges?

Jo, man kan benytte formuleringen "fra og med 2001". Som skrevet ovenfor
vil betydningen afhænge af forfatteren til teksten. Jeg mener ikke, at
det er 100% klart.

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 14-03-02 02:03

> Er administrationsgodtgørelsen afskaffet for indkomståret 2001 ?
> Så er der jo ingen grund til at jeg sidder og beregner den.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ja, det er den.

Mvh. JørgenE