Fast top og bund
Fra : MZH

Dato : 12-03-02 18:33

Er der en smart måde at lave et sidehoved og en sidebund, som er ens
på alle siderne på et site?

Man kan selvfølgelig bruge frames, men det giver som regel problemer
hvis brugeren vil printe siden ud...

Det jeg leder efter er vel egentlig en måde at 'embedde' ét
html-dokument i et andet - kan man det? Evt. via CSS??

Mvh.

Mikkel

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-03-02 18:47

> Det jeg leder efter er vel egentlig en måde at 'embedde' ét
> html-dokument i et andet - kan man det? Evt. via CSS??

Nej, det kan man ikke - HTML har ikke sårn et tag og CSS er jo til layout.
Du skal have fat i noget serverside-include eller lignende...

/Thomas

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-03-02 19:53

SSI er sagen til den tjans, læs den glimrende artikel om SSI på
www.webcafe.dk ... der startede jeg også ....

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net
Using F1 never crashed a computer - so far

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 12-03-02 21:58

MZH wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det jeg leder efter er vel egentlig en måde at 'embedde' ét
> html-dokument i et andet - kan man det? Evt. via CSS??

Der er 2 umiddelbare muligheder:

Javascript (clientside)
SSI (serverside)

Begge metoder er beskrevet her:
http://www.html.dk/artikler/00001/

Skulle du få lyst til at læse mere om SSI:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Mvh
Jonas

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 13-03-02 00:00

> Der er 2 umiddelbare muligheder:
>
> Javascript (clientside)
> SSI (serverside)

Der er vel egentlig også PHP.

<?php
include("header.php");
?>

Denne kodestump skal indsættes i en PHP-fil, men kan lige så godt hente .htm
filer som .php filer.