If spørgsmål
Fra : Allan Johansen

Dato : 12-03-02 10:28

Hejsa NG!

Jeg er tit stødt ind i et problem, hvor jeg har brug for flere
If-sætninger i min asp-kode... men kan man godt det?

Eksempel:

If Request.Querystring("id")="" Then

-Opsætning af databaseforb.-

If rs.EOF Then

Response.Write "et eller andet"

Else

Udskriv alle data

End If

Else

Slet recordset where ID=Request.Querystring("id")

End IF

Jeg ved ikke lige hvor brugbart det er, men håber det illustrerer
hvad mine tanker er... Jeg er ikke vildt meget inde i asp, men
kan da godt kode lidt.

Hvor finder jeg forresten en guide til, hvordan man kan bruge
CASE, jeg synes ikke den på HTML.dk omgår det nok.

Mvh. Allan Johansen
http://www.datmek.dk/

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-03-02 10:34

Allan Johansen wrote in news:a6khn7$ss1$1@sunsite.dk:

> [...]
> End If
> Else
> Slet recordset where ID=Request.Querystring("id")

du kan sagtens bruge "nestede" IF-conditions i ASP ... det bliver blot
lidt uoverskueligt hvis der kommer mange af dem ... :)

> [...]
>
> Hvor finder jeg forresten en guide til, hvordan man kan bruge
> CASE, jeg synes ikke den på HTML.dk omgår det nok.

det er sådan set ikke så svært. Hovedsyntaksen er

dim strVar
SELECT CASE strVar
   CASE "value1"
       - do something -