Internetbank
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 28-01-01 11:51

Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over Internettet?

Mvh
Morten

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-01-01 12:20

Morten Lehrmann skrev:

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over
> Internettet?

Jyske Bank skulle være god. Amagerbanken ligeledes. Basisbank er
desværre helt umulig.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 28-01-01 12:17

"Morten Lehrmann" <mle000@lehrmann.dk> skrev i en meddelelse

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over
Internettet?
Både Danske Bank og Unibank har et web interface, som man kan bruge gennem
sin browser. Jeg har aldrig hørt om "rigtige" programmer af den slags til
Linux...

Mvh. Jonas

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-01-01 13:28

Hej,

> [...]
> sin browser. Jeg har aldrig hørt om "rigtige" programmer af den slags til
Jeg har lige prøvet www.unibank.dk/netbank
Mozille, siger at min forbindelse blev afvist af serveren og Konqueror
(fra KDE2) siger at den ikke kan finde www.netbank.unibank.dk (selvom
linket ikke peger der hen!)

/Thomas Løjmann

Fra : Martin A

Dato : 28-01-01 12:29

Morten Lehrmann wrote:

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over Internettet?
>
> Mvh
> Morten

Jyske Bank.

Hilsen Martin

Fra : Morten Guldager

Dato : 28-01-01 12:42

On Sun, 28 Jan 2001 11:28:34 GMT, Martin A <maa.150@rsk.dk> wrote:

>Jyske Bank.

Som samtidig også har den, efter min mening, mest elegante løsning
på problemet med sikkerheden. - en lille papirlap med engangskoder.

Ligegyldigt hvor meget min PC bliver hacket vil uvedkommende ikke
kunne få adgang til min konto.

De vil højest kunne lave et man-in-the-middle angreb og ændre
på en transaktion som jeg selv har sat igang.

Og selv der vil være rimeligt svært.

Det fine ved Jyske Bank's netløsning er at ingen dele af sikkerheds
systemet gemmes på klient maskinerne.

/Morten

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 28-01-01 16:18

On Sun, 28 Jan 2001 11:42:20 GMT, spamtrap@mogul.dk (Morten Guldager) wrote:

>Det fine ved Jyske Bank's netløsning er at ingen dele af sikkerheds
>systemet gemmes på klient maskinerne.

Jeps. Jeg bruger også Jyske Bank, men ville gerne skifte til Basisbank. (4.75% rente på lønkonto,
gratis Dankort m.m.)

Desværre har de ingen planer om at skifte til et ordentligt system, men "jeg kunne bare gemme de
filer, som de bruger, på en diskette. Så kunne jeg tilgå kontoen fra en hvilken som helst Windows
maskine."

Ja, goddag Mand Okseskaft...

Kenneth
~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ --- Seti@Home --- ~
~ 260WU/1483hrs ~
~ -( Join Team YETI )- ~
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Steen Suder

Dato : 28-01-01 16:10

Morten Lehrmann wrote:

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over Internettet?

Jyske NetBank. Har kun gode erfaringer.

De har vist en demo på deres hjemmeside.

--
Steen Suder
OpenSource - Because propriety doesn't lead to anything

Fra : Kim L.T.

Dato : 28-01-01 20:29

Midtbank's WebBank fungerer fremragende under Linux!

Til dem der ikke lige ved det, er Midtbank mere eller mindre et MidtJysk fænomen
!

/Kim T.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-01-01 21:24

Morten L skrev:

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over
> Internettet?

Med Netscape og java kan man bruge Fælleskassen (www.faelleskassen.dk),
men se også <URL:http://www.sslug.dk/linuxkommerciel.html#bank>.

// Klaus

Fra : Troels Arvin

Dato : 29-01-01 02:43

I artikel <m3u26kympa.fsf@lehrmann.dk>, skrev "Morten Lehrmann"
<mle000@lehrmann.dk>:

> Kender nogen til at dansk bank, man - fra Linux - kan bruge over
> Internettet?
Følgende kan jeg anbefale:
- Jyske Bank
- Lån & Spar Bank

Jeg vil omvendt fraråde fx. Danske Bank.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 29-01-01 21:51

On Mon, 29 Jan 2001 01:43:08 GMT,
Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote:

>I artikel <m3u26kympa.fsf@lehrmann.dk>, skrev "Morten Lehrmann"

>Følgende kan jeg anbefale:
> - Jyske Bank
> - Lån & Spar Bank

Jeg kan tilføje Forstædernes Bank.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.image.dk/~abr

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 01-02-01 17:54

> Jeg vil omvendt fraråde fx. Danske Bank.

Hvorfor?
Det er længe siden, jeg brugte det, men det virkede fint for mig? Har de
lavet noget om?

Best regards

Sune

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-02-01 18:18

On <nwge6.178$H74.6260@news101.telia.com>, "Sune Mølgaard"
<sune@molgaard.person.dk> wrote:

> Hvorfor? Det er længe siden, jeg brugte det, men det virkede fint for
> mig? Har de lavet noget om?

Jeg prøvede den så sent som i efteråret. Der skulle man for det første
udføre diverse hacks for overhovedet at få tingene til at fungere (fx.
oprette et symbolsk link i roden af filsystemet til et sted i éns
hjemmekatalog). For det andet var navigation nærmest umuligt, da DDB's
netbank's java mildest talt ikke harmonerede med Netscape's Java. DDB
Netbank har tydeligvis aldrig været aftestet med en Linux-Netscape.

Endelig er DDB's supportfolk ganske uvillige til at videresende
fejlobservationer til DDB netbank's kodere.

Til sidst blev jeg så rasende, at jeg skiftede bank.

Fra : Rene H. Larsen

Dato : 03-02-01 17:51

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> writes:

> [...]
> netbank's java mildest talt ikke harmonerede med Netscape's Java. DDB
> Netbank har tydeligvis aldrig været aftestet med en Linux-Netscape.

Jeg vil give dig ret i at det ikke er helt smertefrit at få op at køre
(pga. symlinket), men navigationen har nu fungeret upåklageligt siden
de sidst på efteråret lavede nyt design på deres hjemmeside
(inkl. netbanken). Der er dog stadig glitches hist og her, og der er
ingen officiel support for Linux. Konklusionen må altså blive at med
mindre man i forvejen er tilfreds kunde i Danske Bank bør man nok
kigge efter en anden netbank.
--
#!/usr/bin/perl -w
for(0..12){$b[$_]="|".($_==6?"-":" ")x78}for(0..78){substr($b[-

Fra : Mr. Funny

Dato : 03-02-01 20:00

On 03 Feb 2001 17:50:31 +0100, Rene H. Larsen <rhl@traceroute.dk> wrote:
>#!/usr/bin/perl -w
>for(0..12){$b[$_]="|".($_==6?"-":" ")x78}for(0..78){substr($b[-
>(sin($_*3.1415/22)-1)*6.499],$_,1)="*"}print join "\n",@b,"";

Er det noget specielt, eller bare noget ASCII "art"?

- Chano Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-01 20:57

Den Sat, 3 Feb 2001 20:00:17 +0100 skrev Mr. Funny:

>Er det noget specielt, eller bare noget ASCII "art"?

Det er da tydeligt for enhver, at det er en sinuskurve...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede uploadet: beach.png

Fra : Mr. Funny

Dato : 04-02-01 02:34

On Sat, 03 Feb 2001 19:57:13 GMT, Kent Friis <leeloo@mailandnews.com> wrote:

>Det er da tydeligt for enhver, at det er en sinuskurve...

Åbenbart IKKE for mig. :-/

- Chano Andersen

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 02-02-01 18:47

"Sune Mølgaard" <sune@molgaard.person.dk> writes:

> Hvorfor?
> Det er længe siden, jeg brugte det, men det virkede fint for mig? Har de
> lavet noget om?
>
> Best regards
>
> Sune

Jeg skal lige være med: Hvordan gør man? Danske Bank gør på deres hjemmeside meget ud af at de ikke understøtter Linux.

Mvh
Morten

Fra : Locky

Dato : 20-03-01 06:59

Hej

Jeg kører danskenetbank med netscape fra linux. det kører upåklageligt.

du kan kun bruge netscape. da de kun understøtter micsoft og netscape

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-03-01 11:02

"Locky" <h@jbdkj.dk> writes:

> Jeg kører danskenetbank med netscape fra linux. det kører upåklageligt.

Hvordan gør du det?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk