., Er RAM virkelig billigt i US ?
Fra : CopyCat

Dato : 11-03-02 22:02

Hey .,

Jeg sad lige og kiggede i alt.computer.hardware.aptiva ., der er en gut der
skriver at RAM er billigt for tiden ., passer det ? ., er de billige i US,.,
.., han skriver 32 Mb Simm ., til 80 $., hvilket jo svarer til over 600 kr .,
hvilket jeg ikke ville kalde billigt .,

Frank .,

Fra : enn

Dato : 11-03-02 22:21

Generelt er alt billigere i USA blandt andet grundet den meget lavere moms
(mellem 5 pg 8 % afhængig af stat)

Fra : CopyCat

Dato : 11-03-02 22:48

> Generelt er alt billigere i USA blandt andet grundet den meget lavere moms
> (mellem 5 pg 8 % afhængig af stat)

Det er jo netop det der undrer mig ., i DK .,hvor rammene er lidt dyre for
tiden ., kan man jo få 256 Mb ., for 650 kr ., og ikke 32 Mb .,

Frank .,

Fra : Leony

Dato : 12-03-02 12:35

> [...]
US,.,
> ., han skriver 32 Mb Simm ., til 80 $., hvilket jo svarer til over 600 kr

Det kunne tænkes at det var noget specielt RAM, som kun kunne køre på en
Aptiva.
Det er da i hvert fald ikke nyt, jeg vil mene at det mindste der ville give
mening at købe i dag er 128 MB.
Er der ikke noget med at IBM var temmeligt berømte/berygtede for kun at
ville have originalt IBM udstyr i deres computere.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-03-02 17:46

Leony wrote:

> Er der ikke noget med at IBM var temmeligt berømte/berygtede for kun at
> ville have originalt IBM udstyr i deres computere.

Sådan var lidt tilbage i 80'erne, men det er længe siden at deres PC'ere
stillede særlige krav. Faktisk var det dengang ofte meget rimeligt da den
generelle kvalitet var svingende og ofte så hang det sammen med service aftaler
m.m. Ligesom det fx. er med printere og original toner i dag.

mvh

Bruno

Fra : CopyCat

Dato : 12-03-02 18:15

> [...]
aftaler
> m.m. Ligesom det fx. er med printere og original toner i dag.

.., vi behøver ikke gå så langt tilbage ., svigerfar købte en Aptiva for
cirka 5 år siden . ., den har specielt kabinet, speciel strømforsyning .,
og specielt bundkort .,

Men man kan dog bruge std. processor, harddisk, ram ., osv ..

Frank .,

iøvrigt ., den omtalte ram er ganske alm. ram ., ikke noget specielt IBM .,
men der kan måske være tale om EDO ., hvilket jo gør det lidt dyrere ..