Udskrivning under Debian
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-03-02 15:56

Jeg har installeret debian og opgraderet til woody. Det kører helt fint
bortset fra at jeg har for lidt båndbredde :) Jeg kan ikke få min printer
til at virke. Jeg har læst en del på nettet. Det er bare blevet mere
forvirret af. Hvad skal man bruge? pdq, lpr, cups? Min printer er hp 815c
I følge linuxprinting.org anbefaler de hpijs. Det har jeg så installeret
.. Hvad så? Det er ikke ret godt dokumenteret synes jeg. Kan i hjælpe mig
at komme videre i min sag?

Med venlig hilsen Esben

Fra : enrique

Dato : 11-03-02 19:48

Yello

On Mon, 11 Mar 2002 15:55:43 +0100, Esben Skov Pedersen wrote:

> [...]
> hp 815c I følge linuxprinting.org anbefaler de hpijs. Det har jeg så
> installeret . Hvad så? Det er ikke ret godt dokumenteret synes jeg. Kan

Jeg har med success køre cups, selv på min meget lidt understøttede
Lexmark3200, IMHO er cups det der skal til, og der er ok dokumention.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-03-02 23:25

On Mon, 11 Mar 2002 19:47:34 +0100, enrique wrote:

> Jeg har med success køre cups, selv på min meget lidt understøttede
> Lexmark3200, IMHO er cups det der skal til, og der er ok dokumention.

Nu har jeg kigget lidt mere på cups. Specielt det lækre webinterface. Når
jeg tilføjer en printer. Kan jeg ikke vælge paralelport. Jeg kan vælge
http og seriel port. Bare ikke lige paralelport. Hvad kan det skyldes.
Jeg er ret sikker på at jeg har support for det i kernen.

Med venlig hilsen Esben

Fra : Lars Munch

Dato : 12-03-02 18:29

On Mon, 11 Mar 2002 23:25:06 +0100, Esben Skov Pedersen wrote:

> [...]
> vælge http og seriel port. Bare ikke lige paralelport. Hvad kan det
> skyldes. Jeg er ret sikker på at jeg har support for det i kernen.

Har du en parallel ports backend til cups ??
/usr/lib/cups/backend/parallel

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-03-02 20:36

On Tue, 12 Mar 2002 18:28:35 +0100, Lars Munch wrote:

> Har du en parallel ports backend til cups ??
> /usr/lib/cups/backend/parallel

Ja

Fra : enrique

Dato : 12-03-02 20:43

Yello

> [...]

> vælge http og seriel port. Bare ikke lige paralelport. Hvad kan det
> skyldes. Jeg er ret sikker på at jeg har support for det i kernen.

Jeg har alle disse moduler loaded:

CONFIG_PARPORT=m
CONFIG_PARPORT_PC=m
CONFIG_PARPORT_PC_CML1=m