God litteratur om NT/2000 servere
Fra : rondo

Dato : 11-03-02 16:31

Da jeg lige har fået nyt arbejde hvori jeg kommer til at skulle beskæftige
mig en del med netværk baseret på NT/2000 servere, håber jeg, at der er
nogle venlige sjæle, som kan/vil anbefale mig noget god litteratur om emnet.
Bøgerne kan i princippet både være på dansk og engelsk. Jeg søger primært
litteratur om opsætning, konfiguration, vedligeholdelse mm.

rondo
____________________
I'm the captain on this ship.......
and I have my wifes permission to say so

Fra : Thomas Demant

Dato : 11-03-02 16:42

> nogle venlige sjæle, som kan/vil anbefale mig noget god litteratur om
emnet.
Mht. Win NT Server 4, kan jeg klart anbefale:
-Mark Minasi - Mastering Windows NT Server 4. Engelsk, 1489 sider, under 300
kr. (mener det er en små 250 kr.). Super bog. Der medfølger desuden en CD
med hele bogen i PDF format samt diverse værktøjer.
Harselv haft meget glæde af den bog.

--
Thomas

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-03-02 16:45

MS Press & Microsoft Resource kit.

mspress.microsoft.com

Alternativt Mark Minasi's w2k bøger er rimeligt pædagogiske....

/morgan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-02 20:29

On Mon, 11 Mar 2002 16:30:55 +0100, "rondo"
<rondo@post.cybercity.dk> wrote:

> Da jeg lige har fået nyt arbejde hvori jeg kommer til at skulle
> beskæftige mig en del med netværk baseret på NT/2000 servere,

Jeg tror, at de fleste der deltager i netværksgrupperne vil være
enige om, at NT/2000 ikke har noget med nettet at gøre, men blot
er et af de operativsystemer, man kan finde på at bruge.

Netværk er routere og switche og den slags, ikke servere. Se mere
http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.netvaerk

> håber jeg, at der er nogle venlige sjæle, som kan/vil anbefale
> mig noget god litteratur om emnet.

Det eneste Windows-literatur, jeg har læst (eller bladret i for
den sags skyld) var Resource Kit'et, men det så da egentlig også
ud til at være OK. Jeg vil gætte på, det er standard på enhver
Windows-admins boghylde.

-A
PS: FUT
FAQ : http://www.net-faq.dk/