cgi afvikling på Apache og Redhat 7.2
Fra : Morten Zacho

Dato : 11-03-02 11:45

Jeg har netop sat en webserver op med Redhat 7.2 og den medfølgende Apache.
Alt virker som det skal både indefra og udefra (html, php etc.), men jeg kan
ikke få afviklet cgi-scripts. Output i Mozilla bliver blot "//:file". Error
loggen siger "Premature script header termination" (sådan cirka).

Perl er installeret. cgi-bin og filer er chmod'et til 755. Perl ligger i
usr/bin/perl som der står i toppen af script'ene (som bl.a. er test.scriptet
fra manualen). I Apache-config er Exec-cgi slået til. Derudover har jeg ikke
tilføjet nogen specielle miljøvariable eller kommandoer i konfigurationen.

Hvad mangler jeg?

Venlig hilsen
Morten Zacho ("Linux-newbie")
www.motion-online.dk

Fra : Kaare Schou

Dato : 11-03-02 23:26

Jeg tror dine cgi scripts mangler header output.
Se http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/cgi/primer.html
--kaare

Fra : Morten Zacho

Dato : 12-03-02 18:17

> Jeg tror dine cgi scripts mangler header output.

Tak for svaret, men det var desværre ikke det - har prøvet med scripts der
virker på anden server.
Er kommet frem til at der slet ikke bliver læst fra mit cgi-bin directory -
ikke engang en almindelig html-fil.
Dette uanset om jeg under /var/www/html/ opretter et symlink til
/var/www/cgi-bin/ eller jeg opretter et nyt cgi-bin eller jeg ikke opretter
noget.

Hvad er korrekt håndtering af cgi-bin folderen?

Document root er /var/www/ og følgende er oprettet automatisk:
/var/www/cgi-bin/
/var/www/html/

Følgende findes i httpd.conf:
ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/cgi-bin/"
(Ovenstående linie optrådte 2 gange?)

<Directory "/var/www/cgi-bin">
AllowOverride None
Options ExecCGI