Fjernelse af visning af filer i URL-bjælke~
Fra : christian

Dato : 11-03-02 11:36

Jeg ville meget gerne vide hvorledes man fjerner visningen af
filer fra ens homepage i URL-feltet på ens browser? (Således at
ingen andre kan se hvilke filer der hentes -fx about, index etc.)
Sådan at der kun står én URL-adresse på ens site mens brugeren af
ens homepage surfer rundt.
Mvh.,
Chriz

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-03-02 12:01

"christian" <csonder@tiscali.dk> skrev:

> Jeg ville meget gerne vide hvorledes man fjerner visningen af
> filer fra ens homepage i URL-feltet på ens browser?

Der er vel kun frames der kan gøre det, som så giver en masse
andre uheldige egenskaber.

> ingen andre kan se hvilke filer der hentes -fx about, index etc.

Hvorfor?

Jeg vil som bruger helst vide præcis hvor jeg er - så jeg synes
det er en meget dårlig ide.

--
Allan

Fra : christian

Dato : 11-03-02 18:23

Tak for svaret.
Jeg ville gerne camouflere mine filer, så det ser lidt mere "proft"
ud
-men hvis frames er løsningen er det vist ikke besværet værd -jeg
troede der var en nemmere løsning...
Mvh.,
Christian.

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 11-03-02 20:52

"christian" <csonder@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gerne camouflere mine filer, så det ser lidt mere "proft"
> ud

Det kan godt være at det ser "Proft" ud, men det er kun til gene for de
besøgende. Hvis de er dybt inde på din side, og f.eks. trykker Refresh, så
hopper den pludselig tilbage til startsiden.... Ikke fedt...
En løsning kunne være at bruge din QueryString.... Det kræver så at du
bruger ASP, PHP eller lign.
Der kunne man f.eks. lave en side som sendte brugeren videre alt afhængig af
et link som f.eks hed: www.dinside.dk/default.asp?Showpage=About
Så skulle den hente selve koden fra en database... Men som du kan se, kan
det hurtigt blive besværligt og uoverskueligt...
Håber du kan bruge mit svar...?

Mvh. Jeppe Bech M.

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-03-02 23:22

"christian" <csonder@tiscali.dk> skrev:

> Tak for svaret.
> Jeg ville gerne camouflere mine filer, så det ser lidt mere "proft"
> ud

Hm - jeg synes det direkte er uprofessionelt at skjule noget for
brugerne.

> -men hvis frames er løsningen er det vist ikke besværet værd

Jeg var da også ked af at skulle anbefale en løsning med frames -
det skal aldrig ske igen

> -jeg troede der var en nemmere løsning...

Den nemmeste løsning er at lade være.

Gider du ikke skrive under det du svarer på og klippe alt andet væk?
Læs gerne http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 11-03-02 18:43

On Mon, 11 Mar 2002 12:01:10 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> Der er vel kun frames der kan gøre det, som så giver en masse
> andre uheldige egenskaber.

Den gamle sang ... .-)

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 11-03-02 22:08

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse

> find clausen
> http://www.photopress.dk/
> pressphotos from denmark ...
> Brugt fotoudstyr m.m. sælges:
> http://www.photopress.dk/ztilsalg/

Griner... Jeg var oppe i dit(?) sommerhus på rømø for en del tid siden....!
Lækker svømmepøl, men solariet er vidst ved at være godt slidt...
Hov...det havde vist ikke meget med inlægget at gøre.... Sorry

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-02 01:00

> Den gamle sang ... .-)

Jeg ved godt at du bruger frames - og kender disse uheldige egenskaber.
Det var nu ikke for at genere dig - blot for at pointere disse uheldige
egenskaber generelt, uden at komme nærmere ind på dem - det har været
diskuteret til hudløshed.

Hvorfor får jeg din side på svensk - er det helt bevidst? Min browser er
dansksproget. Går der noget galt i zlang.htm?

--
Allan

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 12-03-02 09:35