Installere programmer på Mandrake 8.1
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 11-03-02 11:01

Nu er jeg installeret Linux Mandrake 8.1 og forsøger nu at installere
programmer Star Office 5.1 Netscape 6.?, og noget fil deling over nettet.
Men ligemeget hvilket program jeg installere kan jeg ikke køre dem, jeg aner
ikke hvor de bliver af?
Star Office vil oprette ikoner i KDE, men de er der ikke ingen...
Det lille program jeg downloader til Netscape, kan jeg ikke køre.

Er der nogen der har et par gode ider???

Venlig hilsen
Bengt ( Nybegynder )

Fra : DUdsen

Dato : 11-03-02 14:32

Bengt Wendt Sørensen wrote:

> [...]
> aner ikke hvor de bliver af?
> Star Office vil oprette ikoner i KDE, men de er der ikke ingen...

Prøv at køre menuconfig er at finde under konfiguration->andet
altioernativt åben kør program boksen med alt+F2 og skriv soffice

> Det lille program jeg downloader til Netscape, kan jeg ikke køre.

Prøv at chmod 777 det.
du kan også via konquror højreklikke vælge egenskaber og afkrydse exec