Formatering af diskette fra VB6
Fra : Ove Hansen

Dato : 11-03-02 08:06

I VB6 anvender jeg en rutine, som formaterer en
diskette. Det foregår ved hjælp af Shell. Det
kører fint under Win95 og Win98, men ikke i NT og
XP. Hvordan formaterer man en diskette i drev A i
VB6, så rutinen kan anvendes i alle Windows
versioner?

--
Ove Steen Hansen
== Et godt eksempel er bedre end tusind argumenter

Fra : Ove Hansen

Dato : 11-03-02 10:19

Jeg har fundet løsningen.
/Ove

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 11-03-02 22:39

Ove Hansen skrev:
> Jeg har fundet løsningen.

Som du naturligvis delagtiggør resten af gruppen i... ?

-------
Tomas

Fra : Ove Hansen

Dato : 13-03-02 08:06

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk>
wrote in message

> Som du naturligvis delagtiggør resten af gruppen
i... ?

> -------
> Tomas

Naturligvis.

Declare Function SHFormatDrive Lib "shell32" _
(ByVal hwndOwner As
Long, _
ByVal iDrive As Long,
_
ByVal iCapacity As
Long, _
ByVal iFormatType As
Long) As Long

Const SHFD_CAPACITY_DEFAULT = 0 'default drive
capacity
Const SHFD_CAPACITY_360 = 3 ' 360KB,
applies to 5.25" drives only
Const SHFD_CAPACITY_720 = 5 ' 720KB,
applies to 3.5" drives only
SHFD_FORMAT_FULL = 0 ' full format
SHFD_FORMAT_QUICK = 1 ' quick format

Private Sub Form_Load()
' iDrive = The drive number to format. Drive
A=0, B=1 (if present, otherwise C=1), and so on.
SHFormatDrive Me.hwnd, 0,
SHFD_CAPACITY_DEFAULT, SHFD_FORMAT_QUICK
End Sub

Håber du kan bruge det.
/Ove
http://www.prominentdata.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-03-02 22:47

Ove Hansen skrev:
> Naturligvis.
> Håber du kan bruge det.

Tak. Formentlig ikke, men andre kan måske.

Min tanke er:
Hvis én spørger om noget er der en stor sandsynlighed for at andre
sidder med, eller kommer til at sidde med, samme spørgsmål.
Derfor bør man, hvis man selv finder svaret på sit spørgsmål,
publicere det - uanset hvor indlysende svaret det end måtte virke.

-------
Tomas