Problem med VBScript??
Fra : Kasper Kj. Pagels

Dato : 11-03-02 07:57

Hej

Jeg har fået et problem, og jeg ved desværre ikke hvad karakter det er...
Af en eller anden grund er alle mine billeder og lyd filer på alle mine drev
blevet låst med en VBScript enhed. Den lægger sig på billederne, som f.eks.
baggrund.jpg.vbs og forhindrer dermed alle andre programmer at registrere
den. Jeg har ingen mulighed for at røre den, når den har dette efternavn.
HVer gang jeg så ligger nye ind vil den også gøre det samme igen og omforme
dem med dette efternavn. Når jeg prøver at aktivere et af disse bilelder får
jeg fejlmeddelsen, kontakt systemansvarlig, fordi jeg dermed har begrænset
adgang til det drev. Hvad sker? Er det en indstilling, eller en virus? Jeg
håber ikke det sidste.

Hilsen Kasper.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-03-02 17:16

Kasper Kj. Pagels skrev:

> [...]
> fordi jeg dermed har begrænset adgang til det drev. Hvad sker? Er
> det en indstilling, eller en virus? Jeg håber ikke det sidste.

Det virker lidt virusagtigt.
Prøv at læse her: http://loveletter.trc.dk/
Og prøv derefter at spørge eksperterne i dk.edb.virus.sikkerhed

--
mvh.
LarsK