Rookie-spørgsmål om batteri:
Fra : Årslev

Dato : 10-03-02 17:27

Jeg har lige købt en brugt scooter, og sælger oplyser så at batteriet ikke
har ret meget mere strøm på, da den har stået stille i nogle måneder. Det er
et tørbatteri, og kan ikke lades op.

Hvilken indflydelse har det og skal jeg ud og investere i et nyt batteri?
Hvor kan jeg finde sådan et og hvad koster det ca.?

Det er til en Gilera Runner 50.

/Årslev

Fra : MaxiSmiley

Dato : 10-03-02 21:06

> Hvilken indflydelse har det og skal jeg ud og investere i et nyt
batteri?
DET ENESTE BATTERIET GØR ER AT DU KAN: EL-START + BÅT-HORN

> Hvor kan jeg finde sådan et og hvad koster det ca.?
PRØV VED EN AUTO-MEKANIKER, ELLER HOS EN SCOOT-FORHANDLER! MENER DET
LIGGER OMKRING 250 KR.

Mvh. Smiley

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-03-02 21:34

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> batteri?
> DET ENESTE BATTERIET GØR ER AT DU KAN: EL-START + BÅT-HORN

Behøver du at råbe??
og _nej_ det er ikke det eneste et batteri gør!
CDI'en skal ha' strøm for at maskineriet skal kunne starte...

> PRØV VED EN AUTO-MEKANIKER, ELLER HOS EN SCOOT-FORHANDLER! MENER DET
> LIGGER OMKRING 250 KR.

Ahhh... tror du skal op på en minimum 400,-

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : MaxiSmiley

Dato : 11-03-02 14:10

En af mine kammerater har en jog, der kører uden batteri! Så deeet!

Han har netop bestilt et batteri fra Nordelektro i aalborg, og det
koster 263 + porto!

http://www.kandu.dk/

Fra : Deaster

Dato : 11-03-02 14:44

> En af mine kammerater har en jog, der kører uden batteri! Så deeet!

Hva tramper han så rundt i pedalerne for at få lys på ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jan Axelsen

Dato : 11-03-02 17:23

Deaster skrev i meddelelsen ...
>"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

>Hva tramper han så rundt i pedalerne for at få lys på ?

> [...]
hejza
>en jog behøver ikke at køre med batteri har selv haft en hvor den ikke
havde noget batteri det eneste er elstart og horn der ikke virker sååå man
behøver ikke at bruge pedaler kører fint uden!!!!! M.V.H. Mads

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-03-02 18:16

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> En af mine kammerater har en jog, der kører uden batteri! Så deeet!

Okay, SFX'ere kan ikke køre uden batteri!!!!
ved ikke med de plæneklipper motorer der sidder på en jog

> Han har netop bestilt et batteri fra Nordelektro i aalborg, og det
> koster 263 + porto!

hmm mener det billigste jeg har set passende på min var et 12V 4AH, til
399,- hos den lokale, men det er muligt jeg husker forkert!

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-03-02 20:02

Der er et som skulle passe hos http://www.aprilia-scooters.dk/default.asp
det koster kun 160 Kr.

Bendt G

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-03-02 20:24

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> Der er et som skulle passe hos http://www.aprilia-scooters.dk/default.asp
> det koster kun 160 Kr.

Hmm.. så må jeg jo nok indrømme at jeg har taget fejl... *satans*!

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 15-05-02 15:26

Somehow, I do remember "MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> wrote
something on Sun, 10 Mar 2002 20:06:17 GMT.
It looked a little like this...:

> [...]
>DET ENESTE BATTERIET GØR ER AT DU KAN: EL-START + BÅT-HORN

>PRØV VED EN AUTO-MEKANIKER, ELLER HOS EN SCOOT-FORHANDLER! MENER DET

Din CAPS LOCK sidder fast... Du sku ta' og få det smurt... Det er sq
så trælst, når ens knapper sidder fast, og man f.eks SKRIVER MED STORT
HELE TIDEN...

//e-SKape - Before it's too late...