Deling af printer
Fra : Søren Lund

Dato : 10-03-02 11:32

Hej

Jeg har følgende udstyr:

1 ret ny PC med windows ME og en laserprinter tilsluttet. 1 PC med Windows
98. Begge PC'er har netkort og deler en ADSL line med router samt hub.

Hvordan får jeg PC'en med Windows 98 til at kunne skrive ud på min
laserprinter. ?

På forhånd tak for hjælpen.

Søren

Fra : GiWeo

Dato : 10-03-02 12:25

Hejsa

På den maskine der har printeren skal du vælge at du vil dele den, på
samme måde som du deler mapper. Højreklik og vælgt "Deling"

På den anden maskine, skal du Start->Indstillinger->Printer->Tilføj
printer. Og så skal du vælge en "Netværksprinter" Du skal bruge
printerdriveren - og så er det på samme måde som hvis du installerede
printeren på din egen maskine !

--
Engelhardt
Masser af links på www.lars-engelhardt.dk

Fra : Jan V.

Dato : 11-03-02 10:01

"Søren Lund" <srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 98. Begge PC'er har netkort og deler en ADSL line med router samt hub.
>
> Hvordan får jeg PC'en med Windows 98 til at kunne skrive ud på min

Der er 2 løsninger, en dyr og en billig.

Den dyre: Få fat i en printserver, som du sætter printeren til. Så behøves
du kun at tænde den PC, som du skal skrive ud fra. Pris: > 1.000 kr (ca)

Den billige: På PC'en med printeren skal du højreklikke på Andre Computere
og tilføj printerdeling. Derefter kan du installere printeren på den anden
PC. Kræver blot at "printer" pc'en er tændt, når der printes.

Jan