Tildele IP-adresser på netkort
Fra : - ct

Dato : 09-03-02 23:15

Hej!

Mine 2 netkort eth0 og eth1 har ikke fået IP-adresser endnu!

Hvilken kommando er bedst at bruge:

ifcfg
eller
ifconfig
???

Jeg har læst at man skal indsætte IP-adressen i filen
rc.conf - men hvad skal jeg skrive foran?
IPADDRESSE =
ADDRESSE =
eller....?

(Der står jo ikke noget i forvejen, så jeg kan ikke se hvad man skal skrive
foran!)

Burde jeg selv kunne læse det et-eller-andet-sted i noget dokumentation
eller hjælpesider???

"man" gælder jo ikke konf-filer!

Tak for hjælpen!

--
Best regards / Mange hilsner fra
Carsten

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail:
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 10-03-02 00:11

- ct wrote:

> Hej!
>
> Mine 2 netkort eth0 og eth1 har ikke fået IP-adresser endnu!

> [...]

Ifconfig kan bruges, men opsætningen er ikke permanent.

> Jeg har læst at man skal indsætte IP-adressen i filen
> rc.conf - men hvad skal jeg skrive foran?
> IPADDRESSE =
> ADDRESSE =
> eller....?

Det kommer lidt an på den anvendte distribution, men det skriver du ikke
noget om.
Hvilken distribution er der tale om?

I mange tilfælde: jo.

Har du kigget på:
<http://www.sslug.dk/linuxbog/>
?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : - ct

Dato : 13-03-02 20:59

> Det kommer lidt an på den anvendte distribution, men det skriver du ikke
> noget om.
> Hvilken distribution er der tale om?

Red Hat 7.2

> I mange tilfælde: jo.
>
> Har du kigget på:
> <http://www.sslug.dk/linuxbog/>

Ja, er begyndt at "læse i dem"...

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-03-02 00:56

- ct wrote:

> Hej!
>
> Mine 2 netkort eth0 og eth1 har ikke fået IP-adresser endnu!

> [...]

Hvilket operativ system og hvilken version?

Fra : - ct

Dato : 13-03-02 20:59

> Hvilket operativ system og hvilken version?

Linux Red Hat 7.2