location.href
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-03-02 22:19

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvad der går galt...

<script type="text/javascript"><!--
top.location.href="http://www.domæne.dk/link/" --></script>

Der sker absolut intet med det der.

Har prøvet uden <!-- --> og med uden top og href og med window istedet
for top og intet af det får jeg noget ud af. Også med '' rundt om URL
istedet for ""

Siden kører ikke med frames hvis det har nogen betydning.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-02 00:09

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev:

> <script type="text/javascript"><!--
> top.location.href="http://www.domæne.dk/link/" --></script>
>
> Der sker absolut intet med det der.

Jeg er ikke helt klar over hvad du vil, men hvordan kalder du dit
script?

Umiddelbart ville jeg skrive:

<head>
<script type="text/javascript">
function toLink(){
top.location.href="http://www.domæne.dk/link/"
</script>
</head>

men det skal jo kaldes på en eller anden måde - enten ved

eller

--
Allan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-03-02 11:10

Allan Vebel skrev:

> [...]
> </script>
> </head>
>
> men det skal jo kaldes på en eller anden måde

Næ, det behøver det skam ikke. Hvis det ikke bliver kaldt, så bliver
det bare udført med det samme, og det er næppe det, Stefan ville - men
ikke desto mindre behøver man hverken et funktionskald eller en event
handler for at få udført kode i JavaScript.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-02 11:42

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev:

> Næ, det behøver det skam ikke. Hvis det ikke bliver kaldt, så bliver
> det bare udført med det samme

Korrekt, men jeg kunne jo ikke vide hvad det skulle bruges til.

Hvis det bare er til at skifte side når man kommer ind på den, kan jeg
ikke se formålet - så kan man lige så godt lave et link direkte til den
pågældende side.

--
Allan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-03-02 00:30

Stefan Bruhn skrev:

> Jeg kan simpelthen ikke fatte hvad der går galt...

Hvad siger din JavaScript-debugger? Hvis ikke du har nogen, så hent
Mozilla (http://mozilla.org/), åbn din side i Mozilla og vælg Tasks ->
Tools -> JavaScript Console.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 01:24

On Sun, 10 Mar 2002 00:29:56 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Hvad siger din JavaScript-debugger? Hvis ikke du har nogen, så hent
>Mozilla (http://mozilla.org/), åbn din side i Mozilla og vælg Tasks ->
>Tools -> JavaScript Console.

Den er tom med Mozilla 0.9.1.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 01:31

On Sat, 09 Mar 2002 22:18:31 +0100, Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk>
wrote:

> [...]
>istedet for ""
>
>Siden kører ikke med frames hvis det har nogen betydning.

Argh!
Det viser sig at da jeg første gang testede med top.location.href havde
jeg type sat til javascript.

Først senere ændrede jeg det til text/javascript, men da havde jeg sat
<!-- --> rundt om som forhindrede det i at virke.

Nu ser det således ud og virker:
<script type="text/javascript">top.location.href="url"</script>

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-02 01:46

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev:

> Nu ser det således ud og virker:
> <script type="text/javascript">top.location.href="url"</script>

Det besvarer jo ikke mit spørgsmål:

--
Allan

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 02:23

On Sun, 10 Mar 2002 01:45:34 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>Det besvarer jo ikke mit spørgsmål:

Sådan der:
<script type="text/javascript">top.location.href="url"</script>

Jeg vil gerne have det til at skifte fra den side den er på til siden
"url" og det virker nu.

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-02 02:53

> [...]

> <script type="text/javascript">top.location.href="url"</script>
>
> Jeg vil gerne have det til at skifte fra den side den er på til siden

Det kunne du også have klaret med:

Det har den fordel at det også fungerer uden javascript.
-- -- --
Jeg er stadig ikke helt med. Hvis du har et link der skifter til den side
med dit script - så skifter siden til http://www.domæne.dk/link/ - men
hvorfor kan du ikke kalde denne side direkte fra dit link? Det er det der
undrer mig og udløser spørgsmålet - hvad vil du opnå?

--
Allan

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 13:20

On Sun, 10 Mar 2002 02:52:58 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> [...]
>hvorfor kan du ikke kalde denne side direkte fra dit link? Det er det der
>undrer mig og udløser spørgsmålet - hvad vil du opnå?

Pointen er at det er et system hvor der under et link vil være flere
"underemner"

Hvis der under et kun skulle være et enkelt emne så vil jeg have den til
at stille videre til det med det samme for at spare tid. Hvis man ikke
har javascript kan man tage sig sammen og trykke på linket selv.

Altså hvis pg_numrows (antal resultater fra databasen) er lig 1 skal den
printe javascriptet så man bliver ført videre, ellers ikke.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-03-02 13:37

Stefan Bruhn skrev:

> [...]
>
> Altså hvis pg_numrows (antal resultater fra databasen) er lig 1 skal
> den printe javascriptet så man bliver ført videre, ellers ikke.

Du bruger PHP, ikke? Hvorfor så overhovedet udskrive en HTML-side? Du
kan gøre følgende i stedet:

header("Location: http://eksempel.dk/denRigtigeSide.php");

Du kan selvfølgelig også gøre det i HTML-siden:

<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-1' ?>
<!DOCTYPE blablabla...>
<head>
url='>http://eksempel.dk/denRigtigeSide.php'/>
</head>

Din browser understøtter tilsyneladende ikke automatisk viderestilling,
så klik venligst på linket her:

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 14:14

On Sun, 10 Mar 2002 13:36:37 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Du bruger PHP, ikke? Hvorfor så overhovedet udskrive en HTML-side? Du
>kan gøre følgende i stedet:

Det har jeg gjort indtil nu.
Det er bare sådan at jeg nu gerne vil gemme størstedelen af siderne som
statiske HTML sider, da de stort set er statiske og kun skifter engang
imellem.

Jeg bruger så wget -m til at gemme siderne og det virker også, men hvis
der er en location header så gemmer den jo ikke selve siden og så vil
der være et link fra 1->2 hvor 2 ikke er blevet gemt fordi den
videresendte til 3 med det samme.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-03-02 14:27

Stefan Bruhn skrev:

> Det har jeg gjort indtil nu.
> Det er bare sådan at jeg nu gerne vil gemme størstedelen af siderne
> som statiske HTML sider, da de stort set er statiske og kun skifter
> engang imellem.

Okay, så brug den HTML-løsning, jeg skrev før. Det er i hvert fald
åndssavgt at bruge JavaScript til formålet.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-03-02 15:45

On Sun, 10 Mar 2002 14:26:47 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Okay, så brug den HTML-løsning, jeg skrev før. Det er i hvert fald
>åndssavgt at bruge JavaScript til formålet.

Ok, jeg har sat det til den refresh, men jeg har lavet den til sådan en
videresende en til den databasedrevne side og det går jo ikke.

W3C siger god for det, men jeg ved ikke om det er helt tilladt.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-03-02 17:40

Stefan Bruhn skrev:

> Ok, jeg har sat det til den refresh, men jeg har lavet den til sådan
> en URL: /bla/bla istedet for http://bla/bla/bla fordi ellers vil den
> gerne videresende en til den databasedrevne side og det går jo ikke.
>
> W3C siger god for det, men jeg ved ikke om det er helt tilladt.

Det er det ikke. Det, du laver i meta-koden, er en form for emulering
af en HTTP's Refresh-header, og i den header *skal* man angive
http://fuldt.værtsnavn/sti.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-03-02 21:04

Jonas Koch Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside

> Det er det ikke. Det, du laver i meta-koden, er en form for
> emulering af en HTTP's Refresh-header, og i den header *skal* man
> angive http://fuldt.værtsnavn/sti.

og nu hvor du har PHP til rådighed er det jo heller ikke noget problem
at generer en header af det format.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-03-02 19:46

On Sun, 10 Mar 2002 17:40:27 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Det er det ikke. Det, du laver i meta-koden, er en form for emulering
>af en HTTP's Refresh-header, og i den header *skal* man angive
>http://fuldt.værtsnavn/sti.

Vil der være nogen reele problemer med det?
Jeg har testet det under IE og under Konqueror og det virker begge
steder.
Hvis det bare ikke virker så kan man jo klikke på linket.
Det er kun hvis der decideret opstår slemme bugs det gør noget.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-03-02 08:39

Stefan Bruhn skrev:

> Vil der være nogen reele problemer med det?
> Jeg har testet det under IE og under Konqueror og det virker begge
> steder.

Følger man ikke standarderne, så kan man altid risikere, at tingene
ikke virker i visse browsere. Og hvad er egentlig problemet med at
skrive http://fuldt.vaertsnavn foran? Man kan sagtens få PHP til
automatisk at sætte det ind.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-03-02 15:04

On Tue, 12 Mar 2002 08:38:41 +0100, Jonas Koch Bentzen
> [...]

>Følger man ikke standarderne, så kan man altid risikere, at tingene
>ikke virker i visse browsere. Og hvad er egentlig problemet med at

At når wget grabber siderne kommer PHP koder ikke med.
Dvs. hvis de bliver grabbet fra testserver.bla.dk til bla.dk så vil der
linkes til testserver.bla.dk da det var der PHP'et blev udført