Jesu legeme; kirken!
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-03-02 16:35

Hvor meget finder man idag af Jesus Kristus i de danske kirkesamfund. Vi ved
jo at Jesus kunne frelse, helbrede, uddrive onde ånder og udføre en del
forskeldige mirakler, da han vandrede på jorden for ca. 2000 år siden.

Menigheden, Kirken eller Jesus jordiske legeme skulle vel ikke være ringere
stillet idag, når Jesus er Hovedet for menigheden/kirken.

Hvor er Tungetalens Nådegave i Folkekirken, IM og LM, hvor er helbredelsens
Nådsgave i frikirkerne og hvor er Visdommens og Kundskabens Nådegave i alle
de danske Kirker og hvor er alle de kraftige gerninger hvormed Jesus frelser
mennesker??? for ikke at nævne antallet af nyfrelste de sidste mange år
faktisk er ca. lidt > 1 og lidt < 0 / 1000 indbygger.

Hvorfor lukker de fleste danske kirker øjnene for så¨store problemer, som
manglende Nådegaver, som selv alle normale mennesker kan se ikke er til
stede, skønt prædikanter dagligt påstår det modsatte når de lægger hænderne
på syge mennesker, som ikke bliver helbredt.

Gud siger; - Alle dem, jeg elsker, revser og tugter jeg. Vær nidkær og
omvend dig! Se, jeg står ved døren og banker på; hører nogen mig og åbner
døren, vil jeg gå ind til ham og holde måltid med ham og han med mig. Den,
der sejrer, vil jeg give sæde hos mig på min trone, ligesom jeg har sejret
og har taget sæde hos min fader på hans trone. Den, der har øre, skal høre,
hvad Ånden siger til menighederne

Så kan Karl-smart sige; Ved Erik hvordan vi får vækkelse og Jesus tilbage
til Kirkerne?

Erik vil svare; Ja, det ved han, der skal omvendelse til, mere omvendelse,
meget mere omvendelse, til alle 180 grader er nået og man begynder at vandre
den anden vej!

Erik

Fra : MartiN

Dato : 09-03-02 17:05

"Erik Engelbrecht Larsen" skrev

Fra : MartiN

Dato : 09-03-02 17:35

> [...]

lægger
> hænderne på syge mennesker, som ikke bliver helbredt."

Den bliver ikke ved med at gå! Men hovedparten er måske
klar over, at det ej blot er helgener, der søger kirken.

Ps: Undskyld, hvis der løb en ekstra meddelelse ind
-min lille mus har det med at jamme midt i arbejdstiden.