Defekt Celeron 800 i Asus P3B-F ?
Fra : Morten Christensen

Dato : 09-03-02 15:25

Jeg har forsøgt at sætte en Celeron 800 i et Asus P3B-F
bundkort vha. et slot1-adapterkort.

I starten var jeg ikke opmærksom på forskellen på
adapterkort til gamle celeron'er og Coppermine'er.

Jeg mener, et af det første forsøg lykkedes, men derefter
skete der ikke andet end, at efter ca. 10 sekunder
begynder bundkortet at lave en 20-tone-lyd i højttaleren.
Der kommer aldrig signal til skærmen.

Nu har jeg fået et adapter-kort der passer til en Coppermine/FCPGA men der
sker stadig ikke andet en
højttaler-lyden efter ca. 10 sekunder. Det er ikke til at se
noget usædvanligt på processoren. En anden Celeron 900
kører i bundkortet.

Er min Celeron 800 død?

mvh...
Morten Christensen

Fra : Esben

Dato : 09-03-02 17:01

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højttaler-lyden efter ca. 10 sekunder. Det er ikke til at se
> noget usædvanligt på processoren. En anden Celeron 900

Sandsynligvis - har du brugt samme adapter da du testede hhv. den på 800 og
900 Mhz? Jeg var selv ude for noget lignende det samme med en 600Mhz
Celeron, men fik den byttet hos Intel.

--
Esben

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-03-02 17:52

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

og
> 900 Mhz? Jeg var selv ude for noget lignende det samme med en 600Mhz

Ja den aktuelle adapter fungerer OK med den anden cpu.

mvh...
Morten Christensen