Fra teknologisk side har udviklingen gjort at man kan indsamle diverse data
om forbrugeren vedr. dennes adfærd på nettet. Fx :
Man registrerer hvor tit en kvinde køber 'trusseindlæg/bind' og dermed
hvis hun ikke gør det længere at så må hun være gravid, og på den måde ændre
bannerne til reklamer for bleer i stedet for trusseindlæg/bind. (kun et
eksempel)
Hvis vi prøver at glemme selve lovgivningen på området. Kan I så henvise til
nogle websites/artikler der beskriver denne problemstilling. Altså om
hvordan man har forsøgt at tilpasse Direct marketing fra netop i forbindelse
med den teknologiske udvikling. Evt. hvilke teoretiske modeller der passer
ind.
Hvis vi så ved at man via lovgivning ikke bare kan misbruge forbrugerens
oplysninger. Hvordan håndterer virksomhederne dette? Hvordan og hvilke
oplysninger bruger man ud fra forbrugerens adfærd til at benytte direct
marketing?
Kan I henvise til relevante websites, artikler eller litteratur?
Håber der er nogen der vil hjælpe. idéer og kommentare vil jeg også blive
glad for :)
/Henrik
------> End <------
www.startfirma.dk <--- for alle iværksættere og nystartede GRATIS !