Köpa svevelsyra i Danmark
Fra : Oscar Miller

Dato : 09-03-02 00:56

Jag bor i Sverige och skulle vilja köpa svavelsyra. Svavelsyra kan man
inte köpa som privatperson i en affär är det någon som vat om man kan
köpa det i Danmark. Finns det inte en speciell sorts dansk affärs-kejda
som säljer kemikalier, rengöringsmedel och liknande.

Tack för hjälpen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-03-02 09:02

"Oscar Miller" <xogentleman@hotmail.com> skrev:

> [...]
> man kan köpa det i Danmark. Finns det inte en speciell sorts dansk
> affärs-kejda som säljer kemikalier, rengöringsmedel och liknande.

Du kan prøve Matas. Men om de sælger svovlsyre ved jeg ikke.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-02 09:50

Oscar Miller skrev:

>Jag bor i Sverige och skulle vilja köpa svavelsyra. Svavelsyra kan man
>inte köpa som privatperson i en affär är det någon som vat om man kan
>köpa det i Danmark.

Jeg har ikke kikket efter for nylig, men for en 5-10 år siden
stod diverse syrer og baser frit fremme i ethvert velassorteret
supermarked, både fortyndet og helt koncentreret. Afløbsrens, som
er en af de mest hidsige væsker (men en base), kan alle stadig
købe.

--
Bertel

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 09-03-02 11:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> supermarked, både fortyndet og helt koncentreret. Afløbsrens, som
> er en af de mest hidsige væsker (men en base), kan alle stadig

Det er jeg enig i. Nogle supermarkeder fører dette fabrikat:
http://www.borupkemi.dk/
http://www.borupkemi.dk/html/produktliste-detail.asp?id=50

Morten nævner Matas, og de har også en masse kemikalier som er i flasker
i Matas' eget design. Sikkert også svovlsyre, selvom jeg ikke lige kunne
finde det på "http://www.matas.dk/".

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)