startup beeps
Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 13:21

I morges kunne jeg ikke tænde min pc (XP/14oomhz).
Den gav kontinuerligt lange beeps med ca. 1 sek, mellemrum.
Jeg åbnede og rodede lidt med kortene osv. , og efter et stykke tid lykkedes
det.
Hvad var mon galt? Hvad betyder dette beep?
P.sørensen

--
ps@vestnet.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 08-03-02 13:30

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var mon galt? Hvad betyder dette beep?

Nok at et kort sad løst.

--
....Klitgaard

Fra : Daniel-San

Dato : 08-03-02 13:31

> [...]
lykkedes
> det.
> Hvad var mon galt? Hvad betyder dette beep?

Oftest betyder det vist at der er bøvl med RAM'en, men kig i din manual -
Der skulle det gerne stå!.

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 14:19

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> lykkedes
>
> Oftest betyder det vist at der er bøvl med RAM'en, men kig i din manual -
> Der skulle det gerne stå!.

Nej der står intet i manualen om disse "beeps" - det er iøvrigt et AD72 sn
bundkort...Og ja, det har sikkert med et af kortene at gøre, men jeg mener
at have set et eller andet sted, at bestemte beeps betyder bestemte ting,
således, at man måske kunne identificere det "svage led"??
Psørensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-03-02 14:55

"P.Sørensen" skrev
> [...]
> at have set et eller andet sted, at bestemte beeps betyder bestemte ting,
> således, at man måske kunne identificere det "svage led"??

Din bios er afgørende for hvad bip betyder.
Prøv på google og søg efter f.eks."award" + beep codes,
hvis det er en award bios du har.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Daniel-San

Dato : 08-03-02 14:56

> [...]
> at have set et eller andet sted, at bestemte beeps betyder bestemte ting,
> således, at man måske kunne identificere det "svage led"??

Netop! - og det er dette der burde stå i manualen

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 15:05

Det gør det nu ikke, men jeg prøver at undersøge for Bios`en , som
foreslået.
Iøvrigt kan jeg ikke forstå, at jeg kan slukke den om aftenen, alt virker
ok, og så når jeg tænder næste morgen skulle et kort have løsnet sig???

Fra : Leony

Dato : 08-03-02 15:28

> Iøvrigt kan jeg ikke forstå, at jeg kan slukke den om aftenen, alt virker
> ok, og så når jeg tænder næste morgen skulle et kort have løsnet sig???

Computere er jo en mærkelig størrelse.
Du kan se beep-codes for forskellige BIOS'er her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-03-02 15:51

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> Computere er jo en mærkelig størrelse.
> Du kan se beep-codes for forskellige BIOS'er her:
> http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

....eller her:
http://bioscentral.com/

- Lars

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-03-02 10:55

P.Sørensen wrote:
> [...]
> Iøvrigt kan jeg ikke forstå, at jeg kan slukke den om aftenen, alt virker
> ok, og så når jeg tænder næste morgen skulle et kort have løsnet sig???

Det kan de godt, hvis den står et sted med store temperaturudsving, og
du ikke har skruet kortene fast :)

Måske står den et sted hvor der er en smule for meget fugt ?

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 14-03-02 10:12

Det er hans Grafikkort der har rystet sig løst! De beep er næsten standard
på alle PC'ere. Årsagen kan som af de gode herrer tidligere, sagtens være
varme. På nogle bundkort er soklerne lavet af så dårligt plastik at de
udvider sig ved varme, d.vs. at kortet langsomt bevæger sig ud af soklen og
når så du slukker for PC'en og der bliver koldt inde i PC'en er det lige som
at smutte mandler. ASUS, Compaq, IBM, Packard Bell (PB) har haft dette
problem i tidernes løb.

Da jeg sad som support for PB i Holland (en meget varm sommerdag) fik jeg
dette problem på en af deres egne PC'ere. Der stod lige pludselig, mens jeg
arbejdede i Word, "Der er ingen adgang til Harddisken". Og ganske rigtigt da
jeg åbnede kabinetet så jeg at IDE kablet var hoppet ud!

Det var et UPS der fik firmaet til skifte leverandør til Plastik soklerne
(Den gang lavede de selv bundkortet, det gør de ikke nu).

Mvh,

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 08-03-02 17:08

Hei P. Sørensen,
Kunne det være fordi du har slået "stop ved fan (blæser) fejl/ < 2500 rpm"
til?

Jeg gjorde det engang og når jeg startede maskinen gik der minimum 5 - 10
startforsøg før processoren havde en temperatur, som fik blæseren til at gå
over 2500 rpm -
jeg fik netop et langt beep (for fejl på fan), men troede at det skyldes alt
muligt andet hi hi.

dumt at jeg ikke gennemskuede det

hilsen Ove

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-03-02 17:52

"Ove Juel Hansen" <ove.juel@[Take-away]ddf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> over 2500 rpm -
> jeg fik netop et langt beep (for fejl på fan), men troede at det skyldes

Øh, det ved jeg ikke -hvor slår man sådant noget til eller fra??
Psørensen

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 08-03-02 19:28

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse news:3c88ec42$0$34038>
Øh, det ved jeg ikke -hvor slår man sådant noget til eller fra??

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med dit Motherboard, men på mit - SOLTEK
SL-75KAV i BIOS (tryk Delete under opstart) er det under punktet "SMARTDOC
ANTI-BURN SHIELD", underpunkt "CPUFan Warning Speed" enable/disable, vælg
disable istedet for enable!

mvh Ove