Internet Explorer prompter for password.
Fra : Per Olsen

Dato : 08-03-02 08:18

Hej Alle

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
- Når jeg sidder på vores LAN så prompter Internet Explorer for Username,
password og domain på nogle pc'ere.
Hvis man udfylder boksen med de rigtige informationer, og trykker OK så
kommer man godt nok på, men næste gang man starter en IE så prompter den
igen, og den kan huske informationerne, men man skal stadig klikke på OK
for at komme vidre.

Kna man ikke slå det fra nogen steder? - jeg syndes at jeg har checket
security osv under internet options, men uden held.
- gemmer IE en fil et sted som amn skal gøre et eller andet ved?

Mvh Per

Fra : Allan Pedersen

Dato : 08-03-02 08:56

Hej

Det lyder som om du kører noget firewall eller proxy server, der kræver
authentication for at komme på nettet, det skal slås fra på serveren

Med venlig hilsen

Allan Pedersen

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 13:34

Per Olsen skrev:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
> - Når jeg sidder på vores LAN så prompter Internet Explorer for
> Username, password og domain på nogle pc'ere.

Sidste gang der var en der spurgte om det samme her i gruppen, viste
det sig at være spyware på hans pc. Prøv at hente Ad-aware. Det kan
også være det Allan snakker om, men det var vel værd at få tjekket
efter spyware også.

Madsen.

Fra : Julle

Dato : 08-03-02 13:47

> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
> - Når jeg sidder på vores LAN så prompter Internet Explorer for Username,

Prøv at se under services om du kan finde et punkt der hedder

Protected Storage
(-Allows for the saving of local passwords or even web sites information)

Jeg havde på et tidspunkt disablet dette, hvorved noget lignende opstod
(Outlook nægtede at tjekke mine mail konti)
Enable funktionen via højre klik -- properties -- enable

--
Venlig hilsen
Jens

Fra : Per Olsen

Dato : 09-03-02 18:25

Hej Alle

Underligt nok, så er problemet der ikke i dag?
- nu virker det som det skal.... jeg har ikke rørt en finger.....

hva kan man sige... lad problemet vente til i morgen, så løser det sig
selv....

Mvh
Per

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-03-02 18:49

Hej "Per Olsen" <perolsen@edb.dk>

> [...]
>- nu virker det som det skal.... jeg har ikke rørt en finger.....
>
>hva kan man sige... lad problemet vente til i morgen, så løser det sig

Hvis det er mod en iis, så er mit gæt at anonym adgang er slået fra.

Hvis det er et sammenfald med at du har prøvet fra en maskine der ikke
har været logget på domænet, så kan din maskine ikke overføre NTLM
authenficeringen og så prompter den for username/password.

Det vil også forklare hvorfor det virker igen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/