Et spørgsmål
Fra : Michael

Dato : 07-03-02 22:47

Hej med jer!

Jeg har lige et spørgsmål.

Det med at barbere sig nede ved de ædlere dele snurrer rundt i knoppen på
mig. Ved ik helt....men så tjekkede jeg området ud her forleden, og kom i
tanke om jeg har nogle "pletter/plamager" dernede ved hårene. Det er lig'som
jeg kan ane nogle "røde" pletter omkring min diller. Det er ikke på
klunkerne. Kun omkring Tisse-Leif....

Nogle der ved hva det kan være?? Ka det være pga. varme/sved??

Har ik lyst til at ligne en fejlgenetisk dalmentinerhund dernede hvis jeg
barberer det.

Mvh
Michael

Fra : Jacob Jensen

Dato : 07-03-02 23:49

> Har ik lyst til at ligne en fejlgenetisk dalmentinerhund dernede hvis jeg
> barberer det.

så lad være!

Fra : R.O.

Dato : 08-03-02 16:43

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote in message

> Det med at barbere sig nede ved de ædlere dele snurrer rundt i knoppen på
> mig. Ved ik helt....

Barber i det mindste klodserne...for det første vil det aldrig kradse mere
og ligne noget der er løgn, og for det andet kan du med god
samvittighed/medlidenhed/omtanke bede din kæreste om at "nusse" om området
uden at hun får hår stikkende ud imellem læberne ... en gensidig behandling
da du sandsynligvis også forventer at det kvindelige køn barberer sig.

Morale: Der er sgu virkelig ikke noget værre end hår i munden!

> [...]
> klunkerne. Kun omkring Tisse-Leif....
>
> Nogle der ved hva det kan være?? Ka det være pga. varme/sved??

Forhør dig hos en netdoktor eller din praktiserende læge.

/R.O.

Fra : mig

Dato : 10-03-02 22:48

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der ved hva det kan være?? Ka det være pga. varme/sved??
>
> Har ik lyst til at ligne en fejlgenetisk dalmentinerhund dernede hvis jeg

På siden :

http://home6.inet.tele.dk/glatte/Hvorfor_n_gen_/Gittes_brevkasse/gittes_brev
kasse.html

Har jeg fundet følgende :

....at hans kæreste får rød og irriteret hud efter barberingen.

Min egen måde at undgå dette på (i starten - før min hud i skridtet vænnede
sig til det) var denne: Et kvarter i varmt skumbad (det svarer lidt til dit
eget råd om at smøre sæbe i skridtet) efterfulgt af selve barberingen. Tør
efter med en KOLD våd vaskeklud (jo koldere - jo bedre lukker huden sig).
Smør derefter huden med Matas' uparfumerede natcreme. Det virkede perfekt på
mig. Jeg benytter den ca hver anden uge nu og har aldrig problemer, selvom
jeg skraber hver dag.

Og også dette :

Der er mange forskellige måder man kan barberer sig på, nogle bruger
hårfjerningsmiddel, men det er ikke alle der kan tåle det på den tynde hud.
Andre benytter sig af en elektrisk barbermaskine, som sådan set ikke generer
huden, men der kommer hurtigere stuppe, så hvis man vil være helt glat, er
det nødvendigt at gentage behandlingen et par gange om dagen. Jeg selv
benytter den gammeldags form med sæbe og skraber, denne form kan være hård i
begyndelsen, men huden vænner sig til det, vil man iblødgøre hårene først,
kan jeg anbefale at smøre hårshampoo på med let hånd, ikke skumme, lade det
sidde lidt og så barberskum.

Fra : Jeannette

Dato : 27-06-02 01:49

"Michael" skrev
> kom i tanke om jeg har nogle "pletter/plamager" dernede ved hårene. Det er
lig'som
> jeg kan ane nogle "røde" pletter omkring min diller.

HVis det er før du har barberet dig, og derfor ikke pga. barberingen at du
har de knopper, så synes jeg, du skal gå til din læge, bare for en
sikkerhedskyld.

> Nogle der ved hva det kan være?? Ka det være pga. varme/sved?

Hvis du HAR barberet dig, så kan det sagtens.

> Har ik lyst til at ligne en fejlgenetisk dalmentinerhund dernede hvis jeg
> barberer det.

Det bliver du heller ikke, hvis du husker at bruge skum og bagefter et par
gange om dagen, smører din med mandelolie, som fåes i Matas til rimelig
penge.
Det har virker upåklageligt i min omgangskreds i årevis

Jeannette