Site-wide password authorization
Fra : M@ds

Dato : 07-03-02 22:00

Hej

Mål:
Mine brugere kan med ét password tilgå alle mine sides, som ligger på
forskellige servere. Mine brugere skal kunne logge på én gang, derefter vil
alle systemer genkende ham.

System:
IIS 5 servere med FP extensions. Mine sites er skrevet i ASP. Alle sites har
adgang til en fælles MS SQL Server. Hver site har en database på MS SQL
Server'en.

Forsøg:
Jeg har på hver ASP siden included en fælles fil i toppen af siden vha. SSI.
Denne fælles include fil, indeholder ASP kode som undersøger om brugeren er
logged ind. Hvis brugeren ikke er logged ind udskriver den en login side, og
stopper videre side afvikling vha. en Response.End . Så vidt så godt, det
virker fint. Man kan lave dybe links direkte ind til et side med Query
String, uden at det giver problemer.

Problemet opstår I hvordan man gemmer at brugeren er logged ind.
I første omgang prøvede jeg med Cookies, men det kunne jeg ikke få til at
virke mellem de forskellige application spaces på min IIS.
Som en nødløsning har jeg valgt at gemmer login info i Session varriabler.
Disse bliver dog heller ikke delt mellem application spaces på IIS'en, og
man kan ikke lukke browseren uden at skulle logge på igen.

Er det nogen som ved hvordan man fra ASP kan sætte en cookie som kan hentes
af alle ASP filer uanset hvor på web serveren de ligger (herunder frontpage
child webs)? Og endnu bedre, hvordan laver man en cookie som kan hentes fra
flere forskellige servere??

Eller er det helt forkert jeg griber det an?

Mit forbillede er yahoo's sider, som alle automatisk genkender mig når jeg
surfer rundt med mit yahoo id.

Venlig Hilsen
M@ds

mads@iname.com