F9E4F9 ikke = F9E4F9 ??
Fra : Kim Kølerfeldt

Dato : 07-03-02 20:42

Hej !

Hvordan kan det være, at farven F9E4F9 i Dreamweaver ikke er lig med samme
kode i f.eks. Photoshop ?

Det er drønirriterende, når man skal lave en baggrundsfarve, der skal passe
ind i et HTML-dokument

Kan man gøre det på en anden måde ? - altså sikre at to farver bliver ens ?

/Kim K.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-03-02 23:19

"Kim Kølerfeldt" <kim.koelerfeldt@get2net.dk> writes:

> Hej !
>
> Hvordan kan det være, at farven F9E4F9 i Dreamweaver ikke er lig med samme
> kode i f.eks. Photoshop ?

Det lyder godt nok underligt. En forklaring kan være at photoshop korrigerer
farverne i forhold til skærmens gamma eller sådan noget. De ved nok mere om
den slags i dk.edb.grafik .

> Det er drønirriterende, når man skal lave en baggrundsfarve, der skal passe
> ind i et HTML-dokument

Jeg ved ikke om det hjælper, men prøv at lave grafikken som et png billede.
Png filer indeholder gamma-information, og næsten alle browsere viser png
billeder rigtigt efterhånden (IE kan vist stadig kun klare binær transparens
i billeder med palette).

> Kan man gøre det på en anden måde ? - altså sikre at to farver bliver ens ?

Jeg tror du skal bruge en photoshop ekspert, ikke en html ekspert :)

Venligst
/L 'kan godt lide png'
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 08-03-02 14:40

> Kan man gøre det på en anden måde ? - altså sikre at to farver bliver ens
?

lav et lille stykke grafik på 1x1px i samme prog som den anden grafik
(dot.jpg el.lign.), og brug den så som baggrundsbillede på hjemmesiden.
Hermed sikres du den samme baggrundsfarve

--
Michael Kjeldsen
http://www.criterius.dk

*** Remove NOSPAM from my email ***