/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Ønskes: relaytester
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 19:04

Hej rødder

Er der nogen her der kender et link til - og kan anbefale - et program
eller script der kan teste åbne mail-relays? Helst skrevet i python,
men perl kan vel osse gå an.

På forhånd tak.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

 
 
Rasmus Bøg Hansen (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 07-03-02 19:16

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hej rødder
>
> Er der nogen her der kender et link til - og kan anbefale - et program
> eller script der kan teste åbne mail-relays? Helst skrevet i python,
> men perl kan vel osse gå an.

http://www.orbz.org/ kan klare det for dig...

Jeg kender ikke umiddelbart til nogen scripts...'

Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
"tasogare yori mo kuraki mono / chi no nagare yori akaki mono /
toki no nagare ni uzumore shi / idai na nanji no na ni oite /
ware, koko ni yami ni chikawan / warera ga mae ni tachi fusagari shi /
subete no oroka naru mono ni / ware to nanji ga chikara mote /
hitoshiku horobi o ataen koto o! DORAGU SUREIBU!!"
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Klaus Alexander Seis~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 19:49

Rasmus Bøg Hansen skrev:

> http://www.orbz.org/ kan klare det for dig...

Ja, og ORDB og NJABL og Fabel og ... det er jeg helt klar over, men
jeg vil gerne have min egen.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Hroi Sigurdsson (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Hroi Sigurdsson


Dato : 07-03-02 19:19

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Er der nogen her der kender et link til - og kan anbefale - et program
> eller script der kan teste åbne mail-relays? Helst skrevet i python,
> men perl kan vel osse gå an.

use Net::SMTP;

og du er kørende.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Klaus Alexander Seis~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 19:52

Hroi Sigurdsson skrev:

> use Net::SMTP;
>
> og du er kørende.

Nej, resten skal stadig skrives, og der er ingen grund til at jeg
skriver det hele fra bunden hvis der allerede er nogen der har lavet
et lignende stykke software.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Hroi Sigurdsson (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Hroi Sigurdsson


Dato : 08-03-02 00:00

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hroi Sigurdsson skrev:
>
> > use Net::SMTP;
> >
> > og du er kørende.
>
> Nej, resten skal stadig skrives, og der er ingen grund til at jeg
> skriver det hele fra bunden hvis der allerede er nogen der har lavet
> et lignende stykke software.

Jeg vil skyde på at koden til det vil fylde mindre end dette indlæg for
et basalt relay checker script.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Michael Legart - Tis~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael Legart - Tis~


Dato : 08-03-02 08:42

On Fri, 08 Mar 2002 00:00:02 +0100, Hroi Sigurdsson <hroi@asdf.dk> wrote:
>
> Jeg vil skyde på at koden til det vil fylde mindre end dette indlæg for
> et basalt relay checker script.

Ja, for et basalt check ... men det vil langt fra fange alle åbne
relays. Jeg kan afsløre at koden til ORDB fylder _lidt_ mere end
et par linier.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S
Peter Bangs Vej 26, DK-2000 Frederiksberg - http://www.tiscali.dk
Phone +45 3814 7000, Fax +45 3814 7007

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 10:07

Michael Legart - Tiscali A/S wrote:

> Ja, for et basalt check ... men det vil langt fra fange alle åbne
> relays. Jeg kan afsløre at koden til ORDB fylder _lidt_ mere end
> et par linier.


Hvilke check snakker vi om?


Andreas Plesner Jaco~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 08-03-02 10:15

In article <3C887F27.2050806@example.net>, Christian E. Lysel wrote:
>
>> Ja, for et basalt check ... men det vil langt fra fange alle åbne
>> relays. Jeg kan afsløre at koden til ORDB fylder _lidt_ mere end
>> et par linier.
>
> Hvilke check snakker vi om?

ORDB testene bliver ikke offentliggjort, men ORBZ har deres på
http://www.orbz.org/tests.php

--
Andreas Plesner Jacobsen | <sct> Anyone want the new supermount? :)
| <klogd> whats new aboutit
| <sct> klogd: It cleans whiter than white. :)
| -- Seen on #Linux

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 10:28

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>>Hvilke check snakker vi om?
> ORDB testene bliver ikke offentliggjort, men ORBZ har deres på
> http://www.orbz.org/tests.php


Nu forstår jeg problemstillingen, nemlig at i ikke ved hvilket domain
mailserveren tillader epost til, hvilken er en viden der kan udnyttes
når en mailserver skal udnyttes som relay.

Er det ikke nemmere at spørge den person der sætte testen igang?

Baglæns opslag er der ikke mange der sætte op. Mange firewalls skjuler
SMTP greetings, og mange mailservere kan konfigureres til ikke at vise
noget.

Endvidere vil det være nemt at skyde relay testen ned, ved at have et
baglæns opslag der svarer med en million PTR. Har i taget højde for det? :)

I tester forresten ikke for test nummer 8, men det har jeg sendt en mail
til Alex om.



Jesper Skriver (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-02 12:17

On Fri, 08 Mar 2002 10:28:18 +0100, Christian E. Lysel wrote:

> I tester forresten ikke for test nummer 8, men det har jeg sendt en mail
> til Alex om.

Jo, det er ORDB.org test nr. 10 i det nuværende setup

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 13:22

Jesper Skriver wrote:

>>I tester forresten ikke for test nummer 8, men det har jeg sendt en mail
>>til Alex om.
> Jo, det er ORDB.org test nr. 10 i det nuværende setup

Skumelt, jeg havde en kunde for en måned siden der bliv blacklistet af
orbz, men ikke af ordb. orbz afslørede dem med test nr. 8.

Har du en referance til ordb test nr 10?


Jesper Skriver (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-02 13:47

On Fri, 08 Mar 2002 13:21:50 +0100, Christian E. Lysel wrote:

> Jesper Skriver wrote:
>
>>>I tester forresten ikke for test nummer 8, men det har jeg sendt en
>>>mail til Alex om.
>>
>> Jo, det er ORDB.org test nr. 10 i det nuværende setup
>
> Skumelt, jeg havde en kunde for en måned siden der bliv blacklistet af
> orbz, men ikke af ordb. orbz afslørede dem med test nr. 8.
>
> Har du en referance til ordb test nr 10?

Den er 100% magen til - men kræver at ordb.org kender domænet, den kode
som er i produktion i dag kender kun hostnavn/domæne hvis det er i
reverse DNS.

ORDB.org v2 er noget smartere mht. dette - men er ikke i produktion
endnu.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 13:53

Jesper Skriver wrote:

> Den er 100% magen til - men kræver at ordb.org kender domænet, den kode
> som er i produktion i dag kender kun hostnavn/domæne hvis det er i
> reverse DNS.


I indtastningsfeltet kan jeg vælge at taste en IP adresse eller et
hostname. Hvis jeg taster hostnavnet, bliver dette "kun" brugt til
resolving af en IP, eller bliver hostnavnet også tilføjet til testen?

Min test af kunden skete ved at taste hostnavnet og ikke ip adressen.


> ORDB.org v2 er noget smartere mht. dette - men er ikke i produktion
> endnu.


Hvilke features er der planlagt?

Hvad med at brugeren selv kan taste en række domains han gerne vil have
testet på sin mailserver?


Jesper Skriver (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-02 14:35

On Fri, 08 Mar 2002 13:53:25 +0100, Christian E. Lysel wrote:
> Jesper Skriver wrote:
>
>> Den er 100% magen til - men kræver at ordb.org kender domænet, den kode
>> som er i produktion i dag kender kun hostnavn/domæne hvis det er i
>> reverse DNS.
>
> I indtastningsfeltet kan jeg vælge at taste en IP adresse eller et
> hostname. Hvis jeg taster hostnavnet, bliver dette "kun" brugt til
> resolving af en IP, eller bliver hostnavnet også tilføjet til testen?

I den version som er i produktion kun til at finde en IP adresse.

>> ORDB.org v2 er noget smartere mht. dette - men er ikke i produktion
>> endnu.
>
> Hvilke features er der planlagt?

For mange til at fortælle her, det indbefatter bla. en komplet rewrite
af ALT kode.

> Hvad med at brugeren selv kan taste en række domains han gerne vil have
> testet på sin mailserver?

Jeg forstår ikke hvad du mener.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 14:55

Jesper Skriver wrote:

>>I indtastningsfeltet kan jeg vælge at taste en IP adresse eller et
>>hostname. Hvis jeg taster hostnavnet, bliver dette "kun" brugt til
>>resolving af en IP, eller bliver hostnavnet også tilføjet til testen?
> I den version som er i produktion kun til at finde en IP adresse.


Forsøges der derefter et baglæns opslag af IP adressen til et hostnavn?

>>Hvilke features er der planlagt?
> For mange til at fortælle her, det indbefatter bla. en komplet rewrite
> af ALT kode.


Det lyder som en god version 2 :)

Hvilke nye features er der omkring at gætte gyldige domain navne?

Min fortrukne er at skyde en mail ind i mailserveren til en brugere der
ikke eksistere (fx brugernavn ofijoewjf), herefter kommer der en mail
tilbage fra postmaster om at brugeren ikke eksistere, med oplysninger om
den interne mail-routning og domains.

>>Hvad med at brugeren selv kan taste en række domains han gerne vil have
>>testet på sin mailserver?
> Jeg forstår ikke hvad du mener.


Når jeg bestiller en test, kan jeg taste hostnavn på mailserveren og en
epost adresse jeg kan kontaktes på.

Herefter er det op til systemet selv at gætte hvilke hostnavne
mailserveren relayer. Gætte systemet ikke rigtigt vil den evt. komme til
konklusion at det ikke var muligt at bruge mailserveren som relay. Hvis
derimod brugeren som har viden om hvilke domains der hostes får lov til
at indtaste disse domains, er det mere sandsynligt at systemet finde ud
af at mailserveren er et åbent relay for udvalgte domains.

Evt. kan man klippe sine mailheaders fra en spammail ind i en form,
således i finder relevante domain navne at teste på.



Jesper Skriver (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-02 15:29

On Fri, 08 Mar 2002 14:55:18 +0100, Christian E. Lysel wrote:
> Jesper Skriver wrote:
>
>>>I indtastningsfeltet kan jeg vælge at taste en IP adresse eller et
>>>hostname. Hvis jeg taster hostnavnet, bliver dette "kun" brugt til
>>>resolving af en IP, eller bliver hostnavnet også tilføjet til testen?
>> I den version som er i produktion kun til at finde en IP adresse.
>
> Forsøges der derefter et baglæns opslag af IP adressen til et hostnavn?

Ja.

>>>Hvilke features er der planlagt?
>> For mange til at fortælle her, det indbefatter bla. en komplet rewrite
>> af ALT kode.
>
> Det lyder som en god version 2 :)
>
> Hvilke nye features er der omkring at gætte gyldige domain navne?

Det som brugeren submitter, hvad den finder i SMTP greeting pt.

> Min fortrukne er at skyde en mail ind i mailserveren til en brugere der
> ikke eksistere (fx brugernavn ofijoewjf), herefter kommer der en mail
> tilbage fra postmaster om at brugeren ikke eksistere, med oplysninger om
> den interne mail-routning og domains.

En udemærket ide.

>>>Hvad med at brugeren selv kan taste en række domains han gerne vil have
>>>testet på sin mailserver?
>> Jeg forstår ikke hvad du mener.
>
> Når jeg bestiller en test, kan jeg taste hostnavn på mailserveren og en
> epost adresse jeg kan kontaktes på.
>
> Herefter er det op til systemet selv at gætte hvilke hostnavne
> mailserveren relayer. Gætte systemet ikke rigtigt vil den evt. komme til
> konklusion at det ikke var muligt at bruge mailserveren som relay. Hvis
> derimod brugeren som har viden om hvilke domains der hostes får lov til
> at indtaste disse domains, er det mere sandsynligt at systemet finde ud
> af at mailserveren er et åbent relay for udvalgte domains.
>
> Evt. kan man klippe sine mailheaders fra en spammail ind i en form,
> således i finder relevante domain navne at teste på.

Udemærket ide.

Begge bliver skrevet på todo listen

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 16:39

Jesper Skriver wrote:

>>Min fortrukne er at skyde en mail ind i mailserveren til en brugere der
>>ikke eksistere (fx brugernavn ofijoewjf), herefter kommer der en mail
>>tilbage fra postmaster om at brugeren ikke eksistere, med oplysninger om
>>den interne mail-routning og domains.
> En udemærket ide.


Den er blot svær at implementere i et automatisk script.

> Udemærket ide.
>
> Begge bliver skrevet på todo listen


God idée :)


Peter Brodersen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 08-03-02 23:11

On 08 Mar 2002 13:35:15 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>> Hvilke features er der planlagt?
>For mange til at fortælle her, det indbefatter bla. en komplet rewrite
>af ALT kode.

Er det en feature? :)

--
- Peter Brodersen

Andreas Plesner Jaco~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 08-03-02 23:09

In article <xEai8.6343$Bo.70045@news010.worldonline.dk>, Peter Brodersen wrote:
>
>>> Hvilke features er der planlagt?
>>For mange til at fortælle her, det indbefatter bla. en komplet rewrite
>>af ALT kode.
>
> Er det en feature? :)

I dette tilfælde: Ja.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Not every question deserves an answer.

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 14:02

Jesper Skriver wrote:

> Den er 100% magen til - men kræver at ordb.org kender domænet, den kode
> som er i produktion i dag kender kun hostnavn/domæne hvis det er i
> reverse DNS.


Lige en tanke, tester i også for:

MAIL FROM:<bounce@DOMAIN>
RCPT TO:<"relay%orbz.org"@DOMAIN>

Se evt. også nedestående link

http://www.mimesweeper.com/support/technotes/notes/1012.asp




Jesper Skriver (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-02 14:36

On Fri, 08 Mar 2002 14:02:26 +0100, Christian E. Lysel wrote:
> Jesper Skriver wrote:
>
>> Den er 100% magen til - men kræver at ordb.org kender domænet, den kode
>> som er i produktion i dag kender kun hostnavn/domæne hvis det er i
>> reverse DNS.
>
>
> Lige en tanke, tester i også for:
>
> MAIL FROM:<bounce@DOMAIN>
> RCPT TO:<"relay%orbz.org"@DOMAIN>

Ja, dog i formen

<"marvin%ordb.org@DOMAIN">

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 14:46

Jesper Skriver wrote:

>>Lige en tanke, tester i også for:
>>
>>MAIL FROM:<bounce@DOMAIN>
>>RCPT TO:<"relay%orbz.org"@DOMAIN>
>>
>
> Ja, dog i formen
>
> <"marvin%ordb.org@DOMAIN">


Når jeg bliver rask vil jeg sætte et testmiljø op, kan jeg evt. maile
dig direkte?




Henrik Stidsen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-04-02 13:21

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote
in news:3C888432.8060700@example.net

> Baglæns opslag er der ikke mange der sætte op. Mange firewalls
> skjuler SMTP greetings, og mange mailservere kan konfigureres
> til ikke at vise noget.

hmm, er det ikke en potientiel server afbrænder ? - postfix kigger da
netop på SMTP Greetingen for at se om den connecter til sig selv

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
"These opinions are my own, though for a small fee they
be yours too." -- Dave Haynie

Klaus Alexander Seis~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 08-03-02 10:56

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> ORDB testene bliver ikke offentliggjort,

Måske ikke på en webside under ORDB, men alle testene fremgår
tydeligt af mailloggen på den maskine som testes.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Christian E. Lysel (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 08-03-02 11:10

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Måske ikke på en webside under ORDB, men alle testene fremgår
> tydeligt af mailloggen på den maskine som testes.


Problemet er blot at de måske udformer deres test efter hvilket svar de
får fra mailserveren der skal testes.


Thomas (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 08-03-02 12:50

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

[...]

> http://www.orbz.org/tests.php

Som er direkte implementeret i:

http://noc.kabelfoon.nl/komrad/

--
Don't waste space

Alex Holst (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 07-03-02 19:46

Klaus Alexander Seistrup <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote:
> Er der nogen her der kender et link til - og kan anbefale - et program
> eller script der kan teste åbne mail-relays? Helst skrevet i python,
> men perl kan vel osse gå an.

Der er mange forskellige og underlige maader man kan relaye igennem
forskellige MTAer paa, saa umiddelbart er det nok lettest for dig at
bruge f.eks. de tests som er bygget ind i ORDB.


--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/


Klaus Alexander Seis~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 19:56

Alex Holst skrev:

> Der er mange forskellige og underlige maader man kan relaye
> igennem forskellige MTAer paa, saa umiddelbart er det nok
> lettest for dig at bruge f.eks. de tests som er bygget ind
> i ORDB.

Det er bl.a. en feature jeg ville forvente af et velfungerende program
og det var derfor jeg spurgte om der er nogen her der kan anbefale et
sådant.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Christian E. Lysel (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 07-03-02 20:05

Alex Holst wrote:

> Der er mange forskellige og underlige maader man kan relaye igennem
> forskellige MTAer paa, saa umiddelbart er det nok lettest for dig at
> bruge f.eks. de tests som er bygget ind i ORDB.


Endvidere kan http://www.orbz.org/ også anbefaldes, da ikke alle relays
bliver fanget af ORDB.



Klaus Alexander Seis~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 20:27

Christian E. Lysel skrev:

> Endvidere kan http://www.orbz.org/ også anbefaldes, da ikke
> alle relays bliver fanget af ORDB.

Endvidere har <http://www.declude.com/junkmail/support/ip4r.htm> en
lang liste af andre muligheder, hvis man vil have fanget flere end
ORDB og ORBZ kan klare, men jeg kunne stadig godt tænke mig min egen.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Christian E. Lysel (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 07-03-02 20:34

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Endvidere har <http://www.declude.com/junkmail/support/ip4r.htm> en
> lang liste af andre muligheder, hvis man vil have fanget flere end
> ORDB og ORBZ kan klare, men jeg kunne stadig godt tænke mig min egen.


Du kan evt. sætte en mailserver op, for derefter at tilmelde denne i
ovenstående liste. Med en pakkesniffer eller debug slået til i
mailserveren kan du nu se hvad der bliver forsøgt for at få din
mailserver til at tillade relaying.


Klaus Alexander Seis~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 07-03-02 20:50

Christian E. Lysel skrev:

> Med en pakkesniffer eller debug slået til i mailserveren kan
> du nu se hvad der bliver forsøgt for at få din mailserver til
> at tillade relaying.

Det kan jeg se i min mail.log, men jeg mangler stadig et program til
at udføre handlingerne og lagre resultaterne.


// Klaus

--
><>    vandag, môre, altyd saam

Christian E. Lysel (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 07-03-02 20:59

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Det kan jeg se i min mail.log, men jeg mangler stadig et program til
> at udføre handlingerne og lagre resultaterne.


Udfører handlingerne, er trivielt med perl.

Lagre resultaterne, her skal du identificere de mails der kommer tilbage
til dit system.

Dog mangler du et managment system, hvorfra du kan bestille en test, og
derefter følge status, for tilsidste at få en rapport over resultatet.

Det lyder trivielt, men måske har jeg overset noget?


Alex Holst (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 07-03-02 21:36

Christian E. Lysel <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:
>> Der er mange forskellige og underlige maader man kan relaye igennem
>> forskellige MTAer paa, saa umiddelbart er det nok lettest for dig at
>> bruge f.eks. de tests som er bygget ind i ORDB.
>
> Endvidere kan http://www.orbz.org/ også anbefaldes, da ikke alle relays
> bliver fanget af ORDB.

Hvis du er bekendt med nogle tests som ORDB ikke udfoerer maa du jo sige
det til os.


--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/


Thomas (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 08-03-02 12:51

Christian E. Lysel wrote:

[...]

> Endvidere kan http://www.orbz.org/ også anbefaldes, da ikke alle relays
> bliver fanget af ORDB.

Min erfaring, er nu at det er omvendt...

--
Don't waste space

Adam Sjøgren (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 07-03-02 21:14

On Thu, 07 Mar 2002 20:58:39 +0100, Christian E Lysel wrote:

> Det lyder trivielt, men måske har jeg overset noget?

URL'en hvor man kan hente det?


,

--
"Well, I'm a moon around you" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste