Tilgå addresse bøger i Outlook 2000, Outlo~
Fra : M@ds

Dato : 07-03-02 19:17

Hej

Jeg skal til at udvike et program, som kan hente/skrive til forskellige
addresse bøger.

Så jeg vil gerne høre om der findes nogle guides eller små tips til at
hente/skrive addresse bøger (contacts) i:
- Outlook 2000
- Outlook Express
- Nokia 7110

Jeg har prøvet med eksport til CSV fra outlook express. Men der kommer ikke
alt information med. F.eks. fjerner den fødselsdagsdato.

Min idé er at skrive et VB6 program som kan importere addresse bøgerne ind i
en database på vores SQL server, dette gør det langt nemmere at vedligeholde
adresse kartoteket.
Dernæst vil jeg skrive et VB6 program som så kan skrive alle kontakterne fra
SQL serveren, tilbage i enten Outlook 2000, Outlook Express eller Nokia
7110.

Men jeg mangler lidt til at komme igang. Så har I nogle gode links,
kodestumper etc. vil jeg være taknemlig.

Hilsen
Mads B. Tandrup

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 07-03-02 20:16

"M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så jeg vil gerne høre om der findes nogle guides eller små tips til at
> hente/skrive addresse bøger (contacts) i:

Hvis du i Project --> References tjekker 'Microsoft Outlook 9 Object
Library', får du adgang til hele Outlooks objekt-model, og kan f.eks....:

Dim myOA As New Outlook.Application

....og derefter tilgå alt i Outlook gennem myOA. Det er (synes jeg) lidt
kringlet, men det fungerer.

M.h.t.

> - Outlook Express
> - Nokia 7110

er jeg på bar bund. Men det er der sikkert andre, der ikke er...

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk