Discus hulsyge.
Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-03-02 18:05

Hejsa jeg har brug for lidt hjælp.

Min ene discus har fået hulsyge, hvad pokker skal jeg gøre ???

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : scn

Dato : 07-03-02 18:40

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse news:3c879d63$0$80934$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa jeg har brug for lidt hjælp.
>
> Min ene discus har fået hulsyge, hvad pokker skal jeg gøre ???

Jeg fik anbefalet HEXA-ex da jeg havde samme problem med
Neolamprologus brichardi.

Fik at vide der ikke måtte fodres eller skiftes vand i 14 dage.
Det virksomme stof er:
2-amino-5-nitrothiazol.

Dette er dog nogle år siden.

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-03-02 19:48

> [...]
> Neolamprologus brichardi.
>
> Fik at vide der ikke måtte fodres eller skiftes vand i 14 dage.

Tak for tippet, skal man have fat i en dyrlæge for at få fat i det stof ?

Fra : scn

Dato : 07-03-02 20:10

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse news:3c87b593$0$1737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tak for tippet, skal man have fat i en dyrlæge for at få fat i det stof ?

Nej, jeg købte det i et Bonnie center

Fra : Tom Manczak

Dato : 07-03-02 21:48

> Tak for tippet, skal man have fat i en dyrlæge for at få fat i det
stof ?

Du kan også købe det i planteimporten. 86 kr mener jeg nok det koster.
Det er nok til ca. 300L akvarier.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-03-02 00:28

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet.dk> wrote in message
> stof ?
>
> Du kan også købe det i planteimporten. 86 kr mener jeg nok det koster.
> Det er nok til ca. 300L akvarier.

Fedt der må jeg hen Mandag.

Fra : Tom Manczak

Dato : 08-03-02 12:17

> Fedt der må jeg hen Mandag.

Jep de plejer at være billige hvad den slags angår!

Fra : MichaelH

Dato : 07-03-02 21:17

> Hejsa jeg har brug for lidt hjælp.
> Min ene discus har fået hulsyge, hvad pokker skal jeg gøre ???

Har læst følgende på http://www.shm.dk/discus/ om hexamita/hulsyge:
Medicinen kan du få ved din lokale akvariehandel under navnet Hexaex.
Hexamita kan også kureres med en varmekur på 35 grader !

Mvh
Michael

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-03-02 21:39

"MichaelH" <michaelh@909mail.dk> wrote in message

> Har læst følgende på http://www.shm.dk/discus/ om hexamita/hulsyge:
> Medicinen kan du få ved din lokale akvariehandel under navnet Hexaex.
> Hexamita kan også kureres med en varmekur på 35 grader !

Tak for tippet, gælder også scn.