Deling af Stofanet via hub
Fra : Ole Larsen

Dato : 07-03-02 18:27

Hej
Jeg har i et stykke tid delt en Stofa-forbindelse på 2 maskiner uden
problemer.
Nu vil jeg gerne have en tredje maskine på og dertil har jeg købt en 4ports
10/100 hub, de ser også hinanden fint - men kun den maskine der er forbundet
til kabelmodemet
kan gå på nettet.
Hvad er der mon galt??

Mvh, Ole

P.s........begge pc'er kører XP Pro

Fra : Martin Bech

Dato : 08-03-02 16:49

In article <3c87a2db$0$667$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Ole Larsen"
<fireball@sol.dk> wrote:

> [...]
> 4ports
> 10/100 hub, de ser også hinanden fint - men kun den maskine der er

På stofanet får man kun en adresse på internettet. Hvis flere pc'ere
skal på samtidigt, skal de derfor dele den samme adresse. Det gøres med
en router. Så er det den, der får stofanetadressen, og man har så nogle
lokale adresser på "hjemmenettet". En router kan købes fra ca. 12-1400
kr.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-03-02 01:10

"Martin Bech" <??@??.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en router. Så er det den, der får stofanetadressen, og man har så nogle
> lokale adresser på "hjemmenettet". En router kan købes fra ca. 12-1400

Hej Martin

Tak for svaret, men jeg fandt en løsning.

Mvh, Ole

Fra : Steen Suder

Dato : 10-03-02 20:29

Ole Larsen wrote:

> "Martin Bech" <??@??.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hej Martin
>
> Tak for svaret, men jeg fandt en løsning.

Som er?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running