Skærme
Fijala 3554
Hjælp: 21" Radius (Sony GDM 1950) og Matro~
Fra : Morten Fjord

Dato : 07-03-02 17:11

Hej gruppe

Beklager at mit indlæg er på eng

I have this Radius 21" fixed freq. monitor (Sony GDM 1950), with
5 BNC connectors, that I would like to use on my Matrox G400DH !
I have bought a 5 BNC --> VGA cabel, but I can't get it to work !

I have read lots for articles on both usenet, and matrox forums, but the
picture just keeps roling.... any idea what to do ? (I'm runing windows
2000).

Thanks in advance !!!!

Yours
Morten Fjord

www.mortenfjord.dk

Fra : jkm

Dato : 08-03-02 17:59

Hej Morten
beklager at mit indlæg er på dansk

jeg sidder selv med næsten samme problem, sony gdm 1961 (alias Digital
vrt 19-ha)
og matrox g400.....

går ud fra at din skærm er en med "fixed frequency", men uden "sync on
green" (da der er 5 BNC indgange)
nå, en mulighed skulle være at installere powerstrip? har du prøvet det?
det er et glimrende program, men der mangler en ordentlig
hjælpe/wizzardfunktion hvilket man måske ikke kan forlange for 30$, men
det kunne være rart. en anden mulighed er at køre skærmen under
linux/BeOS der er det rimeligt nemt at skrive sin egen "modeline" hvis
man kender de PRÆCISE specs for sin skærm (jeg går lidt ud fra at du
kører en eller anden form for MS OS?) en holdbar, men dyr mulighed, er
at købe at special kort fra enten SoftwareIntegrator(SI) eller Mirage,
de er lidt dyre men skulle kunne køre go'e gamle fixed skærme på MS OSs...
Nå som sagt sidder jeg selv lidt med samme problem, og hvis noget af
ovenstående hjælper dig så lad mig gerne vide hvilke løsning du erkommet
frem til, og hvis du ikke finder ud af noget ud fra det her, ville jeg
egentlig gerne høre om det, så jeg måske kan slippe for at
lave samme fejl som dig, evt kan vi udveklse links der giver mening til
ovenstående problem om ikke andet

håber det her giver bare lidt mening

bedste hilsner Jacob

bedste hilsner

Fra : Morten Fjord

Dato : 08-03-02 18:55

Hej Jacob

Det eneste jeg er helt sikker på er at skærmen er fixed frequency, men
om den er uden sync on green, det aner jeg ikke .
Jeg køre Win2000 (og til tider BeOS 4,5), og har da også prøvet en hel
del, men jeg kan bare ikke få billedet til at lade være med at rulle!
Jeg har fået billede på skærmen ved at, gå ind under advanced under
skærm opsætingen. her klikker man så på "Use simplified monitor controls".
Når dette er slået fra klikker man på "Adjust the current disply mode", her
kan man så prøve forskellige indstillinger ! Jeg har prøvet PowerStripe, men
kan ikke helt hitte hale i det (men det handler nok også meget om at jeg
ikke
ved hvad jeg skal søge efter, eller gøre !).
Ved du hvor jeg finder specs på skærmen ? for jeg har ikke kunne finde de
helt
rigtige specs, og uden disse er man ret lost!

Med venlig hilsen
Morten Fjord

www.mortenfjord.dk

Fra : jkm

Dato : 09-03-02 22:03

giver det her lidt mening?

SONY GDM-1950 Specifications
Manufacturer: SONY
Model: GDM-1950
Also Known As: GDM 1950
Monitor Type:
VGA frequency compatible: No
VGA sync compatible: No
Max Resolution: 1280 x 1024
H Freq/ V Freq: 63.9khz / 60hz
Sync Type: Sync on Green
Connector: 3 BNC

this monitor does not accept seperate sync,
this monitor is not VGA frequency compatible, you can't just plug it in
to a normal video card (even with our sync converter) and expect it to
work normally on a PC or Mac. On a PC for example, you could not see DOS
boot screens, windows safe mode, or certain games

- klippet fra http://www.si87.com/MonitorSolutions/sony/gdm1950.html

en guide til hvad man kan gøre finder du her, den er ikke komplet, men
kan måske hjælpe:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Foothills/4467/fixedsync.html

god arbejdslyst

jacob