netop eller pcanywhere
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 07-03-02 12:01

Hvilket produkt vil I anbefale mig at købe.

Jeg skal koble op fra min winXP adsl hjemmearbejdsplads, til min Win2000
arbejdsplads.

Bo

Fra : Tobias Kjær Tobiasen

Dato : 07-03-02 17:20

Rabbit_HGC wrote:

> Hvilket produkt vil I anbefale mig at købe.
> Jeg skal koble op fra min winXP adsl hjemmearbejdsplads, til min Win2000
> arbejdsplads.
Jeg bruger VNC http://www.uk.research.att.com/vnc/ det er gratis og virker
fint.

T2K

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-02 17:41

Rabbit_HGC wrote:

> Hvilket produkt vil I anbefale mig at købe.
>
> Jeg skal koble op fra min winXP adsl hjemmearbejdsplads, til min Win2000
> arbejdsplads.

På hvilken måde bliver produktets protokol transporteret?

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-03-02 19:24

VNC er uhyggeligt langsom iforhold til mange andre løsninger. Hvis der
findes en RDP baseret løsning til Win2000 er det nok din bedte mulighed.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-02 19:39

Uffe S. Callesen wrote:

> VNC er uhyggeligt langsom iforhold til mange andre løsninger. Hvis der
> findes en RDP baseret løsning til Win2000 er det nok din bedte mulighed.

Hmmm, jeg spørger til hvordan produktets protokol bliver transporteret,
fx om det er igennem en Internet forbindelse med eller uden VPN.

Dette er ret relevant for at kunne svarer på

Til din påstand om at VNC er uhyggelig langsom, har du evt. prøvet at
rette opsætningen? Default opsætningen er ikke den smarteste i verden,
endvidere eksitere metoder til at komprimere trafikken.

Endvidere bliver der spurgt om han skal kører netop eller pcanywhere (se
subjektet), så hvad han skal bruge VNC eller RDP, er mig en gåde.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-03-02 19:54

Fair nok - Netop er fremragende bruger det selv på mit arbejde. Dog er der
ingen "server" ugave til XP hvilket jo er ligemeget i dit tilfælde med
mindre du gerne vil kunne tilslutte den anden vej også ?

PCanywhere har jeg aldrig selv brugt så den kan jeg ikke udtale mig om - jeg
holder stadig på at den bedste løsning er èn af MS's egne baseret på RDP
protokollen - det er gratis !! Men det kræver jo nok at der kører WTS på
win2000 maskinen.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-02 20:03

Uffe S. Callesen wrote:

Hejsa Uffe, kan du ikke venligst citere "rigtigt"?

> Fair nok - Netop er fremragende bruger det selv på mit arbejde. Dog er der

Fremragende, i forhold til?

> ingen "server" ugave til XP hvilket jo er ligemeget i dit tilfælde med
> mindre du gerne vil kunne tilslutte den anden vej også ?

"Mit tilfælde"!, det var Bo der spurgte :)

> [...]
> holder stadig på at den bedste løsning er èn af MS's egne baseret på RDP
> protokollen - det er gratis !! Men det kræver jo nok at der kører WTS på

Gratis, koster win2000 ikke penge længere?

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-03-02 20:31

Christian - gider du lige tage din ukonstruktive kritik og stikke den derop
hvor solen ikke skinner !!

Der ER jo allerede win2000 på hans arbejdsplads - Klienten til XP er gratis
!

Netop er fremragnede i forhold til RemotelyAnywhere, VNC & TightVNC forstået
på den måde at hastigheden er langt bedre.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-03-02 20:50

Uffe S. Callesen wrote:

> Christian - gider du lige tage din ukonstruktive kritik og stikke den derop
> hvor solen ikke skinner !!

Den gider jeg ikke at svarer på, men jeg kan anbefalde en kop varm kakao.

Kan du forresten ikke citere "rigtigt", evt. kan
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html hjælpe dig med at komme
godt i gang.

Men jeg forstår ikke hvorfor jeg diskutere med dig, du svarede på mit
indlæg, men ville i virkeligheden svarer på Tobias indlæg.

> Der ER jo allerede win2000 på hans arbejdsplads - Klienten til XP er gratis

Gør det win2000 mere gratis, eller har jeg misforstået noget?

> Netop er fremragnede i forhold til RemotelyAnywhere, VNC & TightVNC forstået
> på den måde at hastigheden er langt bedre.

Hvad med stabilitet, eller andre parametre?

Jeg har aldrig haft problemer med skærmydelse i forbindelse med VNC på
en ADSL, Netop har jeg dog haft mange drift problemer med, dvs. at
service stopper (hvilket kræver fysisk adgang til maskinen for at
genstarte servicen), Number lock bliver aktiveret på de
sjovste/kedeligste tidspunkter på klient maskinen.

Endvidere mener jeg det er vigtigt at vide hvilken type access han har
hjemmefra til arbejdet.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 08-03-02 10:07

Tak for alle jeres svar.

VNC bruger jeg faktisk allerede i dag, men der har jeg det problem med at
jeg ikke kan udskrive til min lokale printer, jeg kan heller ikke
filoverføre fra server til min lokale maskine. (efter min bedste
overbevisning).

Jeg kører det gennem VPN.......og det vil jeg også gøre når jeg skal til at
køre enten netop eller pCoveralt.

Jeg takker igen for jeres svar.

Bo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-03-02 10:24

Rabbit_HGC wrote:

> [...]
> jeg ikke kan udskrive til min lokale printer, jeg kan heller ikke
> filoverføre fra server til min lokale maskine. (efter min bedste

Hvis du har en VPN kan du godt printe/filoverfører til din lokale
printer/maskine, via VPN'en.

Dog er det ikke lige så brugervenligt, men det er måske en smagssag.

> Jeg kører det gennem VPN.......og det vil jeg også gøre når jeg skal til at
> køre enten netop eller pCoveralt.

Fornuftigt :)

> Jeg takker igen for jeres svar.

Kan du ikke få en demo af begge produkter for at teste dem?