cisco soho 77 router, grafisk brugerflade~
Fra : MOA

Dato : 07-03-02 00:18

Hej ng

måske er det bare mig der har misforstået noget, men er det ikke muligt at
konfigurere cisco soho 77 routeren via web, altså med grafisk brugerflade.
Indtilvidere har jeg klaret mig med telnet, men kunne da være rart hvis det
var lidt mere gennemskueligt.

MOA

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-02 19:55

Jo, der er mulighed for CRWS. http://www.cisco.com/go/CRWS

> Indtilvidere har jeg klaret mig med telnet, men kunne da være rart hvis det
> var lidt mere gennemskueligt.

Jeg synes, alting er nemmere fra en kommandolinie, men hvis man
ikke bruger det så tit, og hvis man ikke har brug for avancerede
features, så kan GUI'en nok være et alternativ.

Hvis du vælger at installere CRWS, så *lad være* med at sige ja
til at slette flash, når du kopierer filerne, for det vil slette
dit nuværende IOS image, og *lad være* med at kopiere config-
filen til startup-config, for det vil overskrive din nuværende
konfiguration.

Jeg prøvede lige at installere CRWS på min 827'er, og programmet
forstod ikke halvdelen af min konfiguration...

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : MOA

Dato : 08-03-02 00:54

hmm.....jeg må sige at du helt tager modet fra mig ang. CRWS

Men nu har jeg vidst også fundet ud af hvordan man nat'er, og det var mest
derfor at jeg gerne ville have en lettere brugerflade. Er lidt nervøs for at
det der CRWS vil fucke min router op, kan det overskrive grundopsætningen?
for så bliver det jo lidt farligt hvis man laver noget forkert?!

Men ellers, nogle der har et godt forslag til hvor jeg kan læse mere om de
forskellige funktioner som routeren har, f.eks. firewall og lign. også gerne
noget mere om nat (kan kun finde ud af at route til porte og fjerne sådanne
porthenvisninger). Det må meget gerne være på begynder niveau, da jeg er ret
ny i netværksverdenen

Jeg har umiddelbart kun kendskab til www.coder.dk som har hjulpet mig indtil
videre med en udemærket, omend begrænset FAQ til SOHO 77 routeren.

Men tak ellers for råd so far, keep it comming

MOA

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel