Tekststørrelse i Javascript
Fra : Mart

Dato : 06-03-02 17:38

Hej.
Hvordan kan man ændre skriftstørrelsen på flg. script ?

<script language="JavaScript"
src="http://www.infopaq.dk/egennetavis/visoverskrift.asp?a=10&O=1&i=1&u=1&it
=1&logo=1"></script>

På forhånd tak.

/Mart

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-03-02 18:34

"Mart" <flower@me.dk> skrev
> Hej.
> Hvordan kan man ændre skriftstørrelsen på flg. script ?

> [...]

Den mindst komplicerede løsning - men imo lidt noget kludder - vil være at
kigge på sourcen i ovenstående link, og bruge css til at style det med.

Den noget pænere løsning foregår serverside, men er rimelig kompleks.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-02 00:33

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> skrev:

> Den noget pænere løsning foregår serverside, men er rimelig kompleks.

Hvordan vil du foreslå at et fremmed link skal styles serverside?

I dette tilfælde er der tale om en tekst fra infopac.

--
Allan

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-03-02 13:05

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev

> Hvordan vil du foreslå at et fremmed link skal styles serverside?
>
> I dette tilfælde er der tale om en tekst fra infopac.

Jeg ville køre teksten og link'ne ind i en database/xml dokument el. Dette
kan automatiseres fuldt ud. I mit output dokument kan jeg blot hente data'en
fra min egen database.

Men, nu hvor jeg tænker mig om, er der nok nogle rent ophavsretsmæssige
problemer med den løsning.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-02 14:41

> [...]

> Jeg ville køre teksten og link'ne ind i en database/xml dokument el.
> Dette kan automatiseres fuldt ud. I mit output dokument kan jeg blot

Er det ikke temmelig omstændeligt når man bare "style" sig ud af det?
Se www.vebel.dk/nyheder.htm

Jeg vil da gerne se et eksempel på din løsning.

> er der nok nogle rent ophavsretsmæssige problemer med den løsning.

Hvordan?

--
Allan

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-03-02 15:10

> Er det ikke temmelig omstændeligt når man bare "style" sig ud af det?
> Se www.vebel.dk/nyheder.htm

Jamen det skrev jeg også i mit oprindelige indlæg. Infopaq har dog valgt at
navngive en hel del af deres ting (class'es), lagt det i tabeller og en
masse andre "grimme" ting, hvilket i mine øjne gør det besværligt at style
det.

> Jeg vil da gerne se et eksempel på din løsning.

Som sagt, så er det ret kompliceret, og mit eksempel vil også være basseret
på asp - og dermed fjerne sig milevidt fra den oprindelige diskussion. Hvis
du er uenig i, det overhovedet kan lade sig gøre, må vi tage diskussionen
derfra.

> Hvordan?

Du begynder at høste links og indhold fra andres side. De stiller godt nok
de informationer til rådighed man høster til netop det formål at sætte dem
ind på ens egen side, men jeg tror alligevel ikke den er helt fin i kanten
(Jeg er ikke jurist)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-02 17:13

> [...]

> (class'es), lagt det i tabeller og en masse andre "grimme"
> ting, hvilket i mine øjne gør det besværligt at style det.

Besværligt? Man kan jo bare kalde sin class det samme som
dem - det fungerer fint.

> Hvis du er uenig i, det overhovedet kan lade sig gøre

Nej, det er jeg ikke unenig i - jeg spurgte bare efter et eksempel -
det kunne jo bare være et link til www.kyndsberg.dk/infopaqeksempel

> De stiller godt nok de informationer til rådighed man høster til netop
> det formål at sætte dem ind på ens egen side

Det var derfor jeg spurgte. Så længe det er de samme data, tror jeg ikke
at der skulle være noget i vejen. Folk skal have mulighed for at male tekst
og links røde eller blå for at få det til at passe ind i det øvrige design på
deres side.

--
Allan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-03-02 08:41

Kasper Kyndsberg <nospam@kyndsberg.dk> escribió en el mensaje de
noticias a65jsj$3ql$1@sunsite.dk...

> Den noget pænere løsning foregår serverside, men er rimelig kompleks.

Man kan ikke aendre skriftstoerrelse serverside.

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-02 00:28

"Mart" <flower@me.dk> skrev:

> Hvordan kan man ændre skriftstørrelsen på flg. script ?
>
> <script language="JavaScript"
> src="http://www.infopaq.dk/egennetavis/visoverskrift.asp?a=10&O=1&i=1&u=1&it
> =1&logo=1"></script>

<script type="text/javascript"