Sort skærm i KDE
Fra : Gregers Petersen

Dato : 06-03-02 16:22

Hejsa.

Jeg har netop installeret Mandrake 8.0, men jeg kan desværre ikke få KDE
til at virke.
Jeg får blot en sort skærm med mussemarkøren på.

Maskinen indeholder:
S3 Vision 968 86C968-P
96MB SD Ram
K6-2 200 MHz
Intel FA82595TX
Ess Es1688F

Min skærm er en Compaq 420.
Lyder problemet som noget der kan afhjælpes?
(Eller skal jeg droppe mit forsøg på at lære linux)

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-03-02 17:13

Gregers Petersen wrote:

> [...]
>
> Min skærm er en Compaq 420.
> Lyder problemet som noget der kan afhjælpes?
> (Eller skal jeg droppe mit forsøg på at lære linux)
Selvfølgelig skal du ikke det
Jeg kender ikke dit hardware, men Mandrake 8.0 er lidt gammel og
kendt for at være buggy. Hvad med at prøve Mandrake 8.1 eller Mandrake 8.2
Beta4 ? Du kan også vente lidt (2 uger ?) og så installere Mandrake 8.2
final..

Martin.

Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 17:27

Gregers Petersen wrote:

> [...]
>
> Min skærm er en Compaq 420.
> Lyder problemet som noget der kan afhjælpes?
> (Eller skal jeg droppe mit forsøg på at lære linux)

Hej Gregers,

Jeg skal lige høre om du får en gråstibet gitter baggrund bag din mus
eller det hele bare er sort, hvis det hele bare er sort så:

Prøv evt. at køre kommandoen setup fra consol.
Deri menuen finder du "Configure Display" eller noget lign. (hedder
noget med display)
I denne konfiguration vælger du en skærm mener passer til din skærm
m.h.t opløsning, HZ osv.

Sig OK og gå i opløsning og vælg 800x600 16 bit SIG OK

Og så prøv "Test this configuration"

Hvis der ikke kommer noget prøv med en anden skærm

Ellers:

Prøv at kører "init 5"
og vælg ved login en anden Window Manager hvis du har installeret flere.

Fra : frank damgaard

Dato : 06-03-02 17:53

Gregers Petersen <usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

> [...]
> til at virke.
> Jeg får blot en sort skærm med mussemarkøren på.

Muligvis er det XFree86 serveren .
Hvilken Xfree86 driver valgte installationen ?
Nogle helt gamle S3 kort skal bruge S3 serveren, senere
kort anvender SVGA driveren.
Nogen gange vælger installationsprogrammet den forkerte :(

Kan du starte den op i konsol / tekst-mode ?

Ja, det burde det kunne.

--
Frank Damgaard |

Fra : Gregers Petersen

Dato : 06-03-02 19:39

"frank damgaard" <frank_tmp1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort anvender SVGA driveren.
> Nogen gange vælger installationsprogrammet den forkerte :(

Ok, det vil jeg prøve.
En ny skrm hjælper nemlig ikke på problemet.

> Kan du starte den op i konsol / tekst-mode ?
Ja sagtens.

> Ja, det burde det kunne.

Sehr gut.

--