import af bil fra USA --> Tyskland --> DK
Fra : Bjarne

Dato : 05-03-02 20:40

Foranlediget af al den snak der i øjeblikket er om, at
bestille varer i Danmark og hente i Tyskland for at spare
momsdifferencen, fik jeg lige en tanke..

Jeg påtænker at importere en bil fra USA og flere shippingfirmaer
kommer gerne til tyskland (Bremerhaven), og ikke så tit til
Danmark.

Kan det så lade sig gøre, som dansker, at importere bilen til
Tyskland og betale tysk moms, og derefter importere den til
Danmark uden moms ?

På den måde slipper man også for at betale moms af registreringsafgiften.
Lyder smart.

mvh,
Bjarne

Fra : Lars Gosvig

Dato : 06-03-02 07:27

> Kan det så lade sig gøre, som dansker, at importere bilen til
> Tyskland og betale tysk moms, og derefter importere den til
> Danmark uden moms ?
Ja, det kan det i og for sig godt. Du skal bare have en tysk partner til at
sørge for, at bilen indfortoldes i Tyskland.

> På den måde slipper man også for at betale moms af registreringsafgiften.
Det gør du under alle omstændigheder. Der er ikke moms på
registreringsafgift. Heller ikke "din splinternye danske bil". Det er den
eneste afgift, hvor momsen beregnes før afgiften. Det hænger sammen med, at
registreringsafgiften ikke forfalder ved salget, men - som navnet siger -
ved indregistreringen. Du kan med andre ord godt købe en spritny bil hos en
forhandler uden at betale registreringsafgift. At du så ikke har
nummerplader på dyret er måske et problem du nok skal forholde dig til, hvis
du vil køre på vejene i den

Venlig hilsen
Lars